Ducati Desmosedici RR vs Ferrari 430 Scuderia
Pojedynek stary jak świat. Dyskutuje się o tym w barach przy piwku, trwają dyskusje na forach internetowych, magazyn "Top Gear" wielokrotnie kręcił podobne filmy. Naturalnie chodzi o wyścig motocykla z samochodem sportowym. Dziennikarze MCN chcą sprawdzić co jeździ szybciej - Ducati Desmosedici RR, czy Ferrari 430 Scuderia. Macie swój typ?
05.11.2009 | aktual.: 02.10.2022 18:52
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pojedynek stary jak świat. Dyskutuje się o tym w barach przy piwku, trwają dyskusje na forach internetowych, magazyn "Top Gear" wielokrotnie kręcił podobne filmy. Naturalnie chodzi o wyścig motocykla z samochodem sportowym. Dziennikarze MCN chcą sprawdzić co jeździ szybciej - Ducati Desmosedici RR, czy Ferrari 430 Scuderia. Macie swój typ?
Pierwszy zawodnik to Ducati Desmosedici RR, o którym pisaliśmy jakiś czas temu. Silnik jest identyczny jaki team Malboro Ducati używał podczas wyścigów MotoGP w 2005 roku, kiedy to jeszcze nie wprowadzono ograniczeń pojemności do 800 cm3. Silnik typu V-Four z pojemnością 990 cm3 sprawia, że moc dostarczana jest momentalnie. Czerwona kreska zaczyna się dopiero przy obrotach rzędu 14,200, co sprawia, że Desmosedici jest prawdopodobnie najagresywniejszą maszyną na rynku!
Drugim zawodnikiem, który rzucił wyzwanie replice MotoGP to Ferrari 430 Scuderia. Silnik V8 o pojemności 4308cc. Waga? 1350 kilogramów. Szybkość? Do 100 km/h rozpędza się w ciągu 4,0 sekundy. Prędkość maksymalna? Ponad 315 km/h. Cena jest oczywiście niebotyczna, więc maszyna dla znakomitej większości z nas pozostanie samochodem marzeń. Auto jest sprzedawane także w wersji Spider (roadster) z nieco gorszymi osiągami, sportowej Scuderia oraz torowej Challenge.
Pojedynek odbędzie się na torze Almeria w Hiszpanii, a jedgo wyniki będą znane 11 listopada. Kto zwycięży? Jak Wy obstawiacie? Swój głos możecie oddać na tej stronie internetowej.
Źródło: Motorcyclenews