Dobry jak golfowy kij – Callaway Camaro SS SC572 (2011)
Rodzina Callaway jest aktywna na wielu polach, m.in. zajmuje się tuningiem samochodów marki Chevrolet. Najnowszym jej produktem jest 580-konne Camaro SS.
07.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Tuning aut to tylko jeden z trzech głównych nurtów działalności familii Callaway. Pozostałe dwa to produkcja wina i wysokiej klasy kijów golfowych. Jakością Chevrolet Camaro przygotowany przez Reevesa Callawaya nie może odstawać od kijów, więc tuner wkłada dużo pracy w swoje dzieło.
Zacznijmy od jednostki napędowej. To widlasty 8-cylindrowiec o objętości skokowej 6,2 l oznaczony symbolem LS3, która opuszczając bramy fabryki ma 432 KM mocy i 569 Nm momentu obrotowego.
Tuner zainstalował sprężarkę mechaniczną Eaton R2300 wykorzystywaną między innymi w Chevrolecie Corvette ZR1. Potrzebny był także oczywiście „intercooler”. Callaway zastosował urządzenie typu ciecz-gaz. Niezbędna okazała się też wymiana elementów układu wtryskowego. Prace wokół silnika zostały zakończone wymianą układu wydechowego na sportowy.
Callaway osiągnął w ten sposób wzrost mocy do 580 KM przy 6400 obr./min i maksymalnego momentu obrotowego do poziomu 735 Nm przy 4000 obr./min. Jest tu jednak małe „ale”. Te wartości uzyskiwane są pod warunkiem, że Camaro posiada manualną skrzynię biegów.
Auto otrzymało przedni spojler, listwy progowe, listwę na bagażniku oraz zmienioną pokrywę silnika – wszystko wykonane z włókien węglowych. Podobnie wyposażeniem dodatkowym są widoczne na fotografii felgi, jak również wyczynowy układ hamulcowy i regulowane zawieszenie Eibach.
Firma tuningowa nie podaje prędkości maksymalnej, informuje natomiast, że przyspieszenie Camaro SS SC572 do 96 km/h wynosi 3,90 s, zaś przejazd ¼ mili zajmuje mu 11,94 s.
Wszystkie przeróbki dokonywane przez Reevesa Callawaya kosztują zaledwie 17 695 dolarów, jedynym warunkiem jest posiadanie własnego Camaro SS.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90supo/sup, LS3
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
- Doładowanie: Kompresor Eaton
- Moc maksymalna: 580 KM przy 6400 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 94,13 KM/l (seryjny – 70,11 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 735 Nm przy 4000 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1751 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,02 kg/KM (seryjny – 4,05 kg/KM)
- Długość: 4836 mm
- Szerokość: 1918 mm
- Rozstaw osi: 2852 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-96 km/h: 3,90 s
- Czas przejazdu ¼ mili: 11,94 s
Źródło: Callaway