Dobry jak golfowy kij – Callaway Camaro SS SC572 (2011)

Rodzina Callaway jest aktywna na wielu polach, m.in. zajmuje się tuningiem samochodów marki Chevrolet. Najnowszym jej produktem jest 580-konne Camaro SS.

Dobry jak golfowy kij – Callaway Camaro SS SC572 (2011)
Olgierd Lachowski

07.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:43

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Tuning aut to tylko jeden z trzech głównych nurtów działalności familii Callaway. Pozostałe dwa to produkcja wina i wysokiej klasy kijów golfowych. Jakością Chevrolet Camaro przygotowany przez Reevesa Callawaya nie może odstawać od kijów, więc tuner wkłada dużo pracy w swoje dzieło.

Zacznijmy od jednostki napędowej. To widlasty 8-cylindrowiec o objętości skokowej 6,2 l oznaczony symbolem LS3, która opuszczając bramy fabryki ma 432 KM mocy i 569 Nm momentu obrotowego.

Tuner zainstalował sprężarkę mechaniczną Eaton R2300 wykorzystywaną między innymi w Chevrolecie Corvette ZR1. Potrzebny był także oczywiście „intercooler”. Callaway zastosował urządzenie typu ciecz-gaz. Niezbędna okazała się też wymiana elementów układu wtryskowego. Prace wokół silnika zostały zakończone wymianą układu wydechowego na sportowy.

Obraz

Callaway osiągnął w ten sposób wzrost mocy do 580 KM przy 6400 obr./min i maksymalnego momentu obrotowego do poziomu 735 Nm przy 4000 obr./min. Jest tu jednak małe „ale”. Te wartości uzyskiwane są pod warunkiem, że Camaro posiada manualną skrzynię biegów.

Auto otrzymało przedni spojler, listwy progowe, listwę na bagażniku oraz zmienioną pokrywę silnika – wszystko wykonane z włókien węglowych. Podobnie wyposażeniem dodatkowym są widoczne na fotografii felgi, jak również wyczynowy układ hamulcowy i regulowane zawieszenie Eibach.

Firma tuningowa nie podaje prędkości maksymalnej, informuje natomiast, że przyspieszenie Camaro SS SC572 do 96 km/h wynosi 3,90 s, zaś przejazd ¼ mili zajmuje mu 11,94 s.

Wszystkie przeróbki dokonywane przez Reevesa Callawaya kosztują zaledwie 17 695 dolarów, jedynym warunkiem jest posiadanie własnego Camaro SS.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, LS3
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor Eaton
  • Moc maksymalna: 580 KM przy 6400 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 94,13 KM/l (seryjny – 70,11 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 735 Nm przy 4000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1751 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,02 kg/KM (seryjny – 4,05 kg/KM)
  • Długość: 4836 mm
  • Szerokość: 1918 mm
  • Rozstaw osi: 2852 mm

Osiągi:


  • Przyspieszenie 0-96 km/h: 3,90 s
  • Czas przejazdu ¼ mili: 11,94 s

Źródło: Callaway

Komentarze (0)