Tajemnica Škody. Dlatego w Wielkiej Brytanii używają innej nazwy
Sportowe modele Škody w Polsce i w innych państwach kontynentalnej Europy są oznaczane przydomkiem "RS". W Wielkiej Brytanii jest to jednak "vRS". Wielu fanów motoryzacji zastanawia się, skąd ta różnica. Wyjaśniamy.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Sportowa linia Škody jest reprezentowana przez auta, które świetnie łączą praktyczność i użyteczność na co dzień z podwyższoną dawką emocji wynikających z ponadprzeciętnych osiągów. U nas występują one pod nazwą RS, ale na wyspach to vRS. Dlaczego?
Powód jest prosty i wynika z zaszłości historycznych. Na kontynencie Škoda wykorzystywała akronim "RS" już w latach 70. XX wieku, począwszy od rajdowych prototypów 180 RS i 200 RS, które zapoczątkowały całą linię.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Pierwszym RS-em, który trafił do Wielkiej Brytanii była natomiast Škoda Octavia z 2001 roku. Historia głosi, że nie spodobało się to brytyjskiemu oddziałowi Forda, który miał na koncie takie modele jak Escort RS2000, Escort RS Cosworth, Fiesta RS Turbo, RS200 mocno zakorzenione w brytyjskiej kulturze motoryzacyjnej.
Czesi postanowili więc dodać do nazwy przedrostek "v" od "victory" (ang. zwycięstwo) i zapomnieć o sprawie. Najśmieszniejsze jest to, że aspirująca wówczas Škoda po 25 latach wciąż ma w ofercie linię vRS. Tymczasem po sportowych Fordach pozostały tylko wspomnienia.