Dacia Duster z instalacją LPG dla wymagających. Bezpośredni wtrysk nie jest przeszkodą
Polski importer oferuje fabryczną instalację autogazu do modelu Dacia Duster z silnikiem 1.0 TCe o mocy 100 KM. Nie każdemu wystarczą takie parametry, dlatego ten sam dostawca opracował system LPG do mocniejszego wariantu 1.3 TCe o mocy 150 KM.
03.11.2020 | aktual.: 16.03.2023 15:42
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dostawcą autogazu do Dacii Duster 1.3 TCe jest firma Landi Renzo, która dostarcza także fabryczne instalacje do modeli Dacii i Renault. Tu zasadniczą różnicą jest rodzaj zasilania. O ile jednostka 1.0 ma wtrysk pośredni, to silnik 1.3 ma już wtrysk bezpośredni, dlatego importer takiego auta nie oferuje - mniejsza opłacalność, droższy serwis, większa awaryjność. Jednak klienci, którym zależy na taniej jeździe, a jednocześnie dobrych osiągach, nie pozostają z niczym.
Jednostka z bezpośrednim wtryskiem generuje 150 KM mocy, 250 Nm momentu obrotowego i zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w czasie ok. 10 s. Jest to jedyny silnik oferowany w konfiguracji z napędem 4WD (również odmiana 130-konna). A mimo to można do takiej wersji zamontować LPG, choć importer takiej konwersji nie oferuje.
Niefabryczna instalacja LPG od fabrycznego dostawcy
Jest to instalacja Landirenzo Omegas Direct 5.0 z tzw. dotryskiem benzyny, mającym chronić wtryskiwacze przed przyspieszonym zużyciem. Producent deklaruje spadek dynamiki na poziomie 3 proc.
W miejscu koła zapasowego montowany jest zbiornik toroidalny o pojemności 59 l (użyteczna ok. 47 l). Zawór tankowania umieszcza się pod fabryczną klapką wlewu benzyny i co ciekawe, jest to pełny wlew, a nie jak fabryczny, wymagający wkręcenia końcówki do tankowania.
Producent nie podaje ceny instalacji, a koszt jest ustalany indywidualnie w warsztacie. Jedynym problemem przy takim zakupie jest brak gwarancji producenta na auto.