Czy powstanie? – Novitec F12berlinetta N‑Largo Concept (2013)

Na wystawie w Genewie Mansory pokazało Ferrari F12berlinettę z mocno zmienioną karoserią. Teraz w Internecie pojawiły się informacje, że podobnie zmodyfikowane włoskie superauto zaproponuje wkrótce także renomowany Novitec.

Czy powstanie? – Novitec F12berlinetta N-Largo Concept (2013)
Olgierd Lachowski

15.03.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:17

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W przeciwieństwie do Mansory Novitec nie należał nigdy do firm specjalnie modyfikujących nadwozia przerabianych przez siebie samochodów. Zarówno w bardzo drogich Ferrari, jak i tańszych Fiatach ten niemiecki tuner skupiał się przede wszystkim na tuningu mechanicznym. Oczywiście zawsze dostępne były jakieś dodatki do nadwozia, ale były to zwykle drobne elementy, jak przyciemnione klosze tylnych świateł czy listwa pod przednim zderzakospojlerem. Teraz być może to się zmieni.

N-Largo istnieje na razie tylko na deskach kreślarskich projektantów pracujących dla Noviteca. N-Largo to pakiet stylistyczny, którego elementy wykonane będą całkowicie z włókien węglowych. Dzięki niemu Ferrari będzie prezentowało się bardziej sportowo (oby tylko z tym nie przesadzono). W skład zestawu wejdą nowy zderzakospojler, pokrywa silnika, nakładki na przednie błotniki, listwy pod progami, poszerzenia tylnych błotników, tylny zderzak z dyfuzorem oraz wielkie skrzydło na klapie bagażnika. Pojawią się także nowe koła.

Z ilustracji i pierwszych informacji wynika, że Novitec nie zdecyduje się na wymianę wszystkich elementów nadwozia na kompozytowe. To by oznaczało, że wóz stanie się cięższy, niż jest, bo dojdą przecież kolejne części.

Obraz

Nie wiadomo nic na temat tuningu silnika w N-Largo. Na razie przedsiębiorstwo z Niemiec potrafiło wycisnąć dodatkowe 23 KM z 6,3-litrowej V-dwunastki Ferrari. Po przeróbce elektroniki maszyna ma moc 763 KM. Czy więc w N-Largo będzie tak wzmocniona jednostka napędowa? A może do czasu debiutu pakietu stylistycznego tuner będzie miał już gotowy motor z doładowaniem o mocy np. 900 KM?

Osobną kwestią jest to, czy N-Largo w ogóle powstanie. Cztery lata temu Novitec zapowiadał budowę 11 sztuk modelu TuLesto. Miało to być mocno zmodyfikowane Ferrari 430 z 777-konnym silnikiem, które miało być pierwszą konstrukcją tunera uważaną za samodzielnie zbudowaną – odpowiednik 9ff GT9. Niestety po projekcie nie ma już śladu.

Konkurencja

Źródło: Novitec

Komentarze (0)