Czarny jak diabeł – Wheelsandmore DBS Stage I (2012)
Niemieckie Wheelsandmore ostatnio podjęło się modyfikacji brytyjskiego Gran Turismo produkcji Astona Martina. Chodzi o model DBS, który po ingerencji tunera ma silnik mocniejszy o 40 KM.
14.11.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pod nóż trafił egzemplarz w czarnym kolorze, który jest chyba najlepszą barwą dla tego samochodu. W tych samych tonach utrzymane są felgi 6Sporz[sup]2[/sup]. Na życzenie klienta obręcze mogą mieć dowolny kolor lub, jak w tym przypadku, mogą być ozdobione tylko wąskim paseczkiem innej barwy. Felgi mają średnicę 21”, a na nie zakładane są opony Continental Sport Contact 5P o rozmiarze 265/30 z przodu i 325/25 z tyłu.
Samo nadwozie Astona DBS pozostało całkowicie oryginalne, ale dzięki obniżeniu o 25 mm zawieszenia i wspomnianym większym kołom brytyjski samochód po tuningu wygląda jeszcze lepiej niż fabryczna wersja.
Modyfikacje nie ominęły osprzętu silnika. Tuner wymienił moduł sterujący jednostką napędową i wstawił bardziej sportowy układ wydechowy. W skład „wydechu” wchodzą nowe reaktory katalityczne oraz zawory sterujące. Cała ta zmiana dała 40-konny wzrost mocy i 90-niutonometrowy przyrost maksymalnego momentu obrotowego.
Przed kabiną pasażerską DBS-a Aston Martin montuje 12-cylindrowy widlasty wolnossący silnik o objętości skokowej 5,9 l. Serce wozu normalnie rozwija moc 517 KM przy 6500 obr./min i moment obrotowy 570 Nm przy 5750 obr./min. Jeśli dodać do tego dodatkowe konie i niutonometry, które znalazło Wheelsandmore, to łatwo obliczyć, że jednostka napędowa ma teraz 557 KM i 660 Nm.
Nieznane są osiągi przerobionego samochodu, ale są na pewno odrobinę lepsze niż seryjnego. Przypomnę, że produkcyjny Aston osiąga prędkość 302 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,30 s.
Całkowity koszt tuningu pojazdu nie został podany, ale wiadomo, że modyfikacje dotyczące silnika przez Wheelsandmore są wyceniane na 6303 euro, a przeróbki zawieszenia na 933 euro (bez ceny montażu).
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V12
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5935 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 557 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 93,86 KM/l (seryjny – 87,11 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 660 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 398 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
- Koła przednie: 9,5” x 21” 6Sporzsup2/sup
- Koła tylne: 11,0 x 21” 6Sporzsup2/sup
- Opony przednie: 265/30 R 21 Continental Sport Contact 5P
- Opony tylne: 325/25 R 21 Continental Sport Contact 5P
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1695 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,04 kg/KM (seryjny – 3,28 kg/KM)
- Długość: 4721 mm
- Szerokość: 1905 mm
- Wysokość: 1255 mm (- 25 mm)
- Rozstaw osi: 2740 mm
Źródło: Wheelsandmore