Cupra Formentor VZ5 wyceniona. Usiądź, zanim zobaczysz, ile kosztuje

9 miesięcy czekaliśmy, aż Cupra wyceni swój topowy wariant Formentora – VZ5. Wyposażony w 390-konny, 5-cylindrowy silnik ma dostarczyć sporo wrażeń z jazdy. Najpierw jednak trzeba się przygotować na niemałe zaskoczenie w cenniku. Bo tanio nie jest.

Cupra Formentor VZ5
Cupra Formentor VZ5
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Cupra
Filip Buliński

08.11.2021 | aktual.: 14.03.2023 14:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Formentor jest pierwszym, zarezerwowanym tylko dla Cupry modelem marki, który doczekał się już całkiem sporo wariantów – od stosunkowo słabych i mało emocjonujących odmian, przez hybrydę plug-in, aż po — do niedawna topową — 310-konną wersję. Już jakiś czas temu Hiszpanie zapowiedzieli jednak, że pod maskę trafi także 2,5-litrowy, 5-cylindrowy TFSI, którego możemy m.in. znaleźć w modelach Audi.

390-konna jednostka o momencie równym 480 Nm ma sprawić, że Formentor osiągnie setkę w 4,2 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Należy też dodać, że najszybsza cupra jest limitowana – powstanie tylko 7 tys. egzemplarzy. Ile przyjdzie zapłacić za topowego VZ5? Cennik otwiera kwota 312 tys. zł.

To całkiem sporo, biorąc pod uwagę, że Audi RSQ3 z tym samym silnikiem zaczyna się od… 288 tys. zł. A przecież Audi pozycjonowane jest jako marka premium w koncernie VAG-a. Co jeszcze ciekawsze, choć audi ma 10-konną przewagę nad cuprą, to jest o 0,3 s wolniejsze w sprincie do setki. Z kolei od nieco słabszej, 310-konnej wersji Formentora, VZ5 jest o prawie 102 tys. zł droższy. Dodam tylko, że bazowy, 150-konny wariant zaczyna się od 124 tys. zł.

Cupra Formentor VZ5 – cena i wyposażenie

  • VZ5 – od 312 000 zł – adaptacyjne zawieszenie DCC, dwusprzęgłowa skrzynia biegów, napęd na 4 koła, progresywne wspomaganie kierownicy, aktywny rozkład momentu obrotowego, 6-tłoczkowe zaciski, tarcze o średnicy 375 mm na przedniej osi, 20-calowe felgi, miedziane wykończenie czterech końcówek wydechu, system kamer 360 stopni, adaptacyjny tempomat, pakiet asystentów, w tym m.in. asystent wysiadania, podróżowania i utrzymania pasa ruchu.
Źródło artykułu:WP Autokult
segment ccrossover/suvCupra
Komentarze (4)