Classic Recreations Ford Shelby Mustang EcoBoost

Klasyczny Ford Mustang i to tytułowany nazwiskiem Carrolla Shalby'ego to gratka dla miłośników mocnych, oldschoolowych amerykańskich samochodów. Jest stawiany za jeden z wzorów bezkompromisowych maszyn z wielkimi silnikami, które stanowią przeciwieństwo współczesnych, grzecznych aut z motorami po downsizingu. Mogłoby się wydawać, że taki wizerunek nie łączy się z nazwą EcoBoost.

Classic Recreations Ford Shelby Mustang EcoBoost
Mariusz Zmysłowski

28.12.2015 | aktual.: 02.10.2022 08:55

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Firma Classic Recreations ma licencję i pełną autoryzację na kontynuację budowy klasycznych Mustangów Shelby. Producent postanowił skorzystać z tego przywileju w nietypowy sposób.

W ofercie Classic Recreations znajdują się między innymi GT350CR z 1966 i GT500CR z 1968. Teraz gama oferowanych w tych wozach jednostek została rozszerzona o silnik EcoBoost Forda. Należy tu zaznaczyć, że samochody te są współczesnymi, wiernymi replikami, przy budowie których wykorzystywane są oryginalne plany sprzed pół wieku, a nie restaurowanymi klasycznymi nadwoziami. To powinno uspokoić purystów i miłośników zabytkowych Mustangów.

Obraz

Skoro wszyscy są już spokojni o bezpieczeństwo klasycznej motoryzacji, pora podgrzać atmosferę. EcoBoost wcale nie oznacza tylko małych, oszczędnych silników. Naturalnie, przewrotnym zabiegiem byłoby wpakować w tę wielką komorę silnika trzycylindrowego litrowca. Tego typu wieści zostawimy jednak raczej na prima aprillis. Classic Recreations oferuje pod maską swoich replik 2.0 EcoBoost, który rozwija, uwaga, 300 KM i 488 Nm. Firma wycisnęła z rzędowej czwórki tak dużą moc dzięki zastosowaniu wydajnej sprężarki Borg-Warner oraz poprawkom wprowadzonym w rozrządzie. Osiągi tej maszyny nie są znane, ale nieduża masa w połączeniu z dużą mocą są gwarantem ogromnej frajdy z jazdy.

Classic Recreations ma także inną nowość w swojej ofercie. Mustangi mogą być wyposażone również w 3,5-litrowe, podwójnie doładowane V6. Motor ten generuje standardowo 365 KM i 569 Nm. Opcjonalnie dostępna jest 600-konna wersja z większymi turbosrpężarkami. Niestety w tym przypadku również nie znamy osiągów.

Mustangi Classic Recreations nie są może aż tak wysublimowanymi maszynami jak 911 od Singera, ale zasady, którymi rządzi się ich świat są podobne. Dzięki nim entuzjaści klasycznej motoryzacji mogą cieszyć się oldschoolowymi, tak uwielbianymi kształtami, pod którymi kryją się nowoczesne rozwiązania techniczne.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (3)