Citroen Tubik - van przyszłości
Citroen udostępnił pierwsze wizualizacje prezentujące swój najnowszy koncept - futurystycznego vana będącego hołdem dla pierwszego w historii pojazdu komercyjnego z przesuwnymi drzwiami z boku - Citroena TUB z 1939 roku.
04.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:15
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Citroen udostępnił pierwsze wizualizacje prezentujące swój najnowszy koncept - futurystycznego vana będącego hołdem dla pierwszego w historii pojazdu komercyjnego z przesuwnymi drzwiami z boku - Citroena TUB z 1939 roku.
Następcą modelu TUB był model H, którego produkcję rozpoczęto w 1947 roku, a zakończono w 1981. Prezentowany koncept, który zadebiutuje na salonie samochodowym we Frankfurcie jest więc także pewnego rodzaju ukoronowaniem tylu lat produkcji modelu H.
Jednak francuscy projektanci poszli tutaj o kok dalej i zamiast charakterystycznego elementu pojazdu sprzed lat - przesuwnych drzwi - zastosowali tutaj ogromne drzwi, które otwierają się do góry umożliwiając dostęp do całego przedziału pasażerskiego. Z drugiej strony nie zobaczymy tego mechanizmu - są za to równie efektowne, pojedyncze drzwi kierowcy, które także otwierają się w niekonwencjonalny sposób.
Dzięki sporym gabarytom zewnętrznym (4,8 metra długości, 2,08 m szerokości i 2,05 m wysokości) w środku znalazło się miejsce dla 9 pasażerów w układzie 3+3+3. Należy tutaj jednak zaznaczyć, że kierowca ma oddzielny fotel, który bardziej nadaje się do jazdy, aniżeli nastawione na relaks pozostałe siedziska, które można konfigurować na wiele różnych sposobów, co możecie zobaczyć w poniższej galerii.
Wygląd Tubika idealnie wkomponowuje się w obecny język stylistyczny Citroena. Mamy więc tutaj futurystyczną i obłą bryłę, której przód inspirowany był konceptem Survolt zaprezentowanym w 2010 roku. Reszta łącznie z kamerami zamiast lusterek bocznych i futurystycznym wnętrzem to już czysta fantazja projektantów. Całość jednak prezentuje się bardzo dobrze i efektownie.
Za napęd Tubika ma odpowiadać znany już układ koncernu PSA - Hybrid4 - a więc hybrydowy układ będący połączeniem silnika wysokoprężnego i motorów elektrycznych. Więcej informacji na temat Tubika Citreon zamierza zdradzić podczas zbliżającego się salonu samochodowego we Frankfurcie.
Źródło: Carscoop