Citroen C3 - cena po liftingu poszybowała mocno w górę
Kiedy w lipcu 2019 roku porównywałem ceny aut z segmentu B, Citroen C3 był jednym z najtańszych na rynku. Dziś jest droższy o ok. 7000 zł i tym samym wskakuje do innej ligi.
16.03.2020 | aktual.: 22.03.2023 12:17
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Polski importer Citroena opublikował najnowszy cennik modelu C3, który niedawno przeszedł lifting. Kosmetyce poddano zderzak, nakładki airbump oraz diodowe światła. Nowe są także fotele, materiały wykończeniowe czy multimedia. Jednocześnie drastycznie podskoczyła cena.
O ile w ubiegłym roku wersję z klimatyzacją można było kupić za niecałe 45 tys. zł, tak dziś cennik startuje od 52 100 zł. Można co prawda wybrać wersję Live za 48 700 zł, ale tylko jeśli nie przeszkadza wam brak klimatyzacji, a lusterka chcielibyście ustawiać ręcznie. Tym samym Citroen C3 przeskoczył z grona najtańszych aut segmentu B do najdroższych.
Ceny minimalne (katalogowe) wersji silnikowych:
benzynowe:
- 1.2 PureTech (83 KM) MT5 - Live od 47 800 zł
- 1.2 PureTech (110 KM) MT6 - Feel od 57 300 zł
- 1.2 PureTech (110 KM) AT6 - Shine od 72 100 zł
diesle:
- 1.5 BlueHDi (100 KM) MT5 - Live od 60 700 zł
Warto zwrócić uwagę na fakt, że Citroen C3 jest jednym z nielicznych samochodów tego segmentu wyposażonych w silnik Diesla. Kolejną ciekawostką może być również cena takiej odmiany - wyższa od większego Citroena C-Elysee 1.5 (55 590 zł).
Wersje wyposażenia Citroena C3
Francuskie autko można zamówić w jednej z pięciu wersji wyposażenia. Podstawowym wariantem, który ma jakiekolwiek, sensowne wyposażenie, jest drugi Feel, natomiast przyzwoity pakiet otrzymacie w specyfikacji Feel Pack. Auto z bazowym silnikiem w tej wersji kosztuje 57 600 zł.
- Live - podstawowy wariant prawie pozbawiony kilku elementów wyposażenia uznawanego za standardowe, m.in. klimatyzacji, elektrycznie regulowanych lusterek czy charakterystycznych dla modelu nakładek airbump. Jako jedyny nie ma też diodowych świateł do jazdy dziennej. Na pocieszenie zostają przednie szyby sterowane elektrycznie oraz radio z 4 głośnikami, Bluetooth i gniazdem USB. Do Live nie da się dokupić żadnych opcji poza lakierem i kołem zapasowym.
- Feel - wersja podobna do bazowej, ale wzbogacona o kilka elementów oraz o możliwość dokupienia nielicznych pakietów. Natomiast większość opcji do Feel jest wciąż niedostępnych. Na pokładzie auta w tej specyfikacji znajdziemy jednak klimatyzację, elektrycznie sterowane lusterka czy kierownicę ze sterowaniem radiem. Jest też możliwość dokupienia m.in. pakietu skórzanego czy elektrycznie sterowanych szyb z tyłu.
- Feel Pack - choć nazwa podobna do niższej specyfikacji, to wyposażenie jest znacznie lepsze. Co prawda Feel Pack to wersja oparta na Feel, ale wzbogacona o nakładki airbump, stylowe, choć wciąż stalowe felgi o średnicy 16 cali, światła przeciwmgłowe, klimatyzację automatyczną i znacznie lepsze radio z 6 głośnikami i ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali z funkcją mirror screen. Do Feel Pack można też dokupić naklejki personalizujące samochód.
- C-Series - bogaty wariant wyposażenia, który ponad to co w specyfikacji Feel Pack, zawiera także elektrycznie regulowane wszystkie szyby, czujniki parkowania z tyłu, automatyczne światła i wycieraczki, poważniejsze zmiany w wykończeniu wnętrza czy aluminiowe obręcze kół.
- Shine - to topowy standard wyposażenia i jedyny, do jakiego można zamówić automatyczną skrzynię biegów. Wersja ta wyróżnia się najlepszym wykończeniem zewnętrznym i wewnętrznym, a także możliwością zamówienia kamery cofania, przednich czujników parkowania czy pakietu Active Safety Brake (system hamowania awaryjnego, alarm nieuwagi kierowcy, ostrzeżenie o ryzyku kolizji, automatyczne przełączanie świateł mijania/drogowe).