Citroën C5 Cross Tourer - nie widać różnicy?

Kolejne terenowe kombi wyjedzie na europejskie ulice. Jaką drogą poszedł Citroën budując swojego crossovera?

Citroën C5 Cross Tourer - nie widać różnicy?
Piotr Wereszczyński

19.02.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:40

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Obraz

Moda na terenowe kombi klasy średniej po raz kolejny wyjeżdża poza granice Niemiec. Po autach grupy Volkswagen i Oplu Insigni Country Tourer swoją przygodę z pseudoterenowymi kombi kontynuują Francuzi. Można już składać zamówienia na Citroëna C5 CrossTourer.

Samochód zdaniem producenta jest przygotowany do jazdy w każdym terenie. To co mówi informacja prasowa nijak ma się jednak do rzeczywistości bowiem wygląd uterenowionego C5 nie daje w zasadzie żadnych znaków jakoby auto było gotowe do wjazdu w teren. Zmiany w nadwoziu to tradycyjnie dla tego typu aut nakładki na progi i błotniki oraz zderzaki z plastikowo-aluminiowymi osłonami. Modyfikacje są jednak na tyle kosmetyczne, że na pierwszy rzut oka łatwo je przeoczyć.

Obraz

Właściciele którzy odważą się jednak zjechać z utwardzonej drogi z pewnością docenią hydropneumatyczne zawieszenie Hydractive III+. Układ nie różni się pod względem konstrukcyjnym od dostępnego w pozostałych odmianach jednak został przeprogramowany aby nadążać za aspiracjami CrossTourera.

Przy prędkości do 10 km/h nadwozie jest podniesione o 60 mm zaś do prędkości 40 km/h prześwit jest większy o 40 mm od normalnego. Przy zwykłym ruchu (do 70 km/h) samochód siedzi o 15 mm wyżej od pozostałych C5. Dla odmian z najsłabszymi silnikami (115-konne diesle) przewidziano tradycyjne zawieszenie ze zwiększonym o 15 mm prześwitem. Producent nie podaje informacji o rodzaju napędu swojego terenowego kombi co może oznaczać, że napęd przenoszony jest jedynie na przednią oś.

Obraz

Auto nie należy do tanich - ceny Citroena C5 CrossTourer rozpoczynają się od niecałych 32 tysięcy euro co w Polsce będzie oznaczać zapewne kwotę zbliżoną do 150 tysięcy złotych. Samochód jest dostępny z pełną gamą silników w wersjach wyposażeniowych Millenium i Exclusive.

Citroen C5 CrossTourer - galeria

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (1)