Citroën C4 Cactus AIRFLOW 2L - zielony podmuch wiatru
Citroën przedpremierowo przedstawił koncepcyjną odmianę Cactusa, która ma się charakteryzować wyjątkowo niskim zużyciem paliwa.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Citroën zredukował tu zużycie paliwa czterema sposobami. Pierwszy z nich to zmniejszenie oporów powietrza. Auto zostało pozbawione lusterek, które zastąpiły kamery. Przedni zderzak został wyposażony we wloty, które otwierają się, by lepiej chłodzić silnik i w odpowiednich warunkach zamykają, kiedy konieczna jest poprawa opływu powietrza po aucie.
Druga z zastosowanych metod to redukcja oporów toczenia. Została ona tutaj zrealizowana poprzez węższe koła ze specjalnym ogumieniem ekologicznym.
Trzecia metoda to redukcja masy. Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów, w tym kompozytów i stopów aluminium, Citroën zaoszczędził 100 kg w stosunku do produkcyjnego Cactusa.
Na koniec została modyfikacja układu napędowego. Francuzi zastosowali tu nietypową hybrydę. Jest to synergiczne połączenie 3-cylindrowego silnika spalinowego oraz silnika pneumatycznego. Hybryda ta może pracować w jednym z trzech trybów: spalinowym, powietrznym oraz połączonym. Napęd ten według Citroëna zapewnia spalanie na poziomie 2 l/100 km.