Citroën C4 Cactus AIRFLOW 2L - zielony podmuch wiatru

Citroën przedpremierowo przedstawił koncepcyjną odmianę Cactusa, która ma się charakteryzować wyjątkowo niskim zużyciem paliwa.

Citroën C4 Cactus AIRFLOW 2L - zielony podmuch wiatru
Mariusz Zmysłowski

18.09.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Citroën zredukował tu zużycie paliwa czterema sposobami. Pierwszy z nich to zmniejszenie oporów powietrza. Auto zostało pozbawione lusterek, które zastąpiły kamery. Przedni zderzak został wyposażony we wloty, które otwierają się, by lepiej chłodzić silnik i w odpowiednich warunkach zamykają, kiedy konieczna jest poprawa opływu powietrza po aucie.

Obraz

Druga z zastosowanych metod to redukcja oporów toczenia. Została ona tutaj zrealizowana poprzez węższe koła ze specjalnym ogumieniem ekologicznym.

Trzecia metoda to redukcja masy. Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów, w tym kompozytów i stopów aluminium, Citroën zaoszczędził 100 kg w stosunku do produkcyjnego Cactusa.

Obraz

Na koniec została modyfikacja układu napędowego. Francuzi zastosowali tu nietypową hybrydę. Jest to synergiczne połączenie 3-cylindrowego silnika spalinowego oraz silnika pneumatycznego. Hybryda ta może pracować w jednym z trzech trybów: spalinowym, powietrznym oraz połączonym. Napęd ten według Citroëna zapewnia spalanie na poziomie 2 l/100 km.

Citroën C4 Cactus AIRFLOW 2L - oficjalna galeria zdjęć producenta

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/30]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (5)