Citroën C4 Cactus AIRFLOW 2L - zielony podmuch wiatru
Citroën przedpremierowo przedstawił koncepcyjną odmianę Cactusa, która ma się charakteryzować wyjątkowo niskim zużyciem paliwa.
18.09.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:04
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Citroën zredukował tu zużycie paliwa czterema sposobami. Pierwszy z nich to zmniejszenie oporów powietrza. Auto zostało pozbawione lusterek, które zastąpiły kamery. Przedni zderzak został wyposażony we wloty, które otwierają się, by lepiej chłodzić silnik i w odpowiednich warunkach zamykają, kiedy konieczna jest poprawa opływu powietrza po aucie.
Druga z zastosowanych metod to redukcja oporów toczenia. Została ona tutaj zrealizowana poprzez węższe koła ze specjalnym ogumieniem ekologicznym.
Trzecia metoda to redukcja masy. Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów, w tym kompozytów i stopów aluminium, Citroën zaoszczędził 100 kg w stosunku do produkcyjnego Cactusa.
Na koniec została modyfikacja układu napędowego. Francuzi zastosowali tu nietypową hybrydę. Jest to synergiczne połączenie 3-cylindrowego silnika spalinowego oraz silnika pneumatycznego. Hybryda ta może pracować w jednym z trzech trybów: spalinowym, powietrznym oraz połączonym. Napęd ten według Citroëna zapewnia spalanie na poziomie 2 l/100 km.