Chiński silnik dla Europy
Silnik dla samochodów europejskich spełniający normę Euro 5, legitymujący się dobrymi osiągami i niskim spalaniem - to nie jest opis nowości z Europy czy Japonii. Taki motor zaprezentowała chińska firma Great Wall Motor!
30.12.2010 | aktual.: 07.10.2022 17:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Silnik dla samochodów europejskich spełniający normę Euro 5, legitymujący się dobrymi osiągami i niskim spalaniem - to nie jest opis nowości z Europy czy Japonii. Taki motor zaprezentowała chińska firma Great Wall Motor!
Produkt Great Wall Motor to benzynowa jednostka oznaczona symbolem GDIT, co wskazuje na zastosowanie w niej bezpośredniego wtrysku paliwa. Silnik o pojemności 1,3 litra wyposażono także w turbosprężarkę.
Motor będzie produkować moc 150 koni mechanicznych oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 220 niutonometrów. Wyniki te, jak na silnik o niewielkiej pojemności skokowej, są bardzo dobre. Producent zapowiada także, że wszystkie europejskie normy emisji szkodliwych substancji będą spełnione.
Wszystko dzięki nowoczesnej i technologicznie zaawansowanej konstrukcji. Warto wspomnieć m.in o takich jej elementach, jak: elektroniczny system sterowania przepustnicą, system zmiennych faz rozrządu (napędzanego łańcuchem) z dwoma wałkami w głowicy (DOHC) oraz hydrauliczna kasacja luzu zaworowego.
Źródło: Moto Onet