Chińczycy wolą rodzime marki. Europa traci największy rynek świata
Nowe dane z chińskiego rynku nie wyglądają optymistycznie dla marek z Europy, Japonii czy Korei Południowej. Gdy chińskie marki weszły na tron na swoim rodzimym rynku, nie mają już zamiaru z niego schodzić.
25.07.2023 | aktual.: 27.07.2023 09:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W pierwszym kwartale 2023 r. w Chinach doszło do sensacyjnej zmiany warty, chociaż osoby przyglądające się bacznie tamtejszemu rynkowi nie były raczej zszokowane tą informacją. Najpopularniejszym producentem samochodów w Państwie Środka została bowiem marka BYD. Zdołała zdetronizować dotychczasowego lidera, który wydawał się nie do pokonania, Volkswagena.
Niemiecki producent pokonał w tym roku markę BYD tylko w styczniu i kwietniu. W każdym innym przypadku to właśnie Chińczycy górowali nad swoją najgroźniejszą europejską konkurencją. Potwierdzają to zresztą nowe dane z czerwca, które tym samym uzupełniają nasz widok na cały drugi kwartał i pierwszą połowę 2023 r.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Według danych prezentowanych przez "ANEurope", BYD od kwietnia do czerwca sprzedał 595,3 tys. samochodów osobowych w Chinach, osiągając udział w rynku na poziomie 11,2 proc. Przewagą tego producenta jest szeroka gama samochodów elektrycznych, które mogą pochwalić się sporym skokiem popularności w Państwie Środka. Aut BEV (auta elektryczne) i PHEV (hybrydy plug-in) sprzedano w drugim kwartale 2023 r. aż 736 tys.
Volkswagen zaliczył nieznacznie lepszy drugi kwartał, co pozwoliło mu utrzymać udział w rynku na poziomie wyższym niż 10 proc. W pierwszej piątce najpopularniejszych marek w Chinach jest jeszcze Toyota, Honda oraz tamtejszy Changan. Ciekawostką jest fakt, że w ogólnym rankingu 12. miejsce zajmuje Tesla, zaś Amerykanie w klasyfikacji sprzedaży aut elektrycznych przegrywają tylko i wyłącznie z BYD-em.