Chińczycy polubili Bentleya
Od kilku lat najlepszym rynkiem zbytu dla samochodów marki Bentley były Stany Zjednoczone. Jednak pierwszy kwartał roku 2012 pokazał, że rynek chiński polubił ekskluzywne i drogie pojazdy z logo Bentleya na przedzie.
14.04.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Od kilku lat najlepszym rynkiem zbytu dla samochodów marki Bentley były Stany Zjednoczone. Jednak pierwszy kwartał roku 2012 pokazał, że rynek chiński polubił ekskluzywne i drogie pojazdy z logo Bentleya na przedzie.
Nie jest to zbyt wielką niespodzianką, gdyż od jakiegoś czasu motoryzacyjny rynek w Chinach bardzo prężnie się rozwija. Stanom Zjednoczonym nie pomógł nawet 40% wzrost sprzedaży samochodów marki Bentley w pierwszym kwartale 2012 roku. W USA w okresie od stycznia do końca marca 2012 roku sprzedało się 450 Bentleyów, co jest z całą pewnością dobrym wynikiem, jednak korona za pierwszy kwartał przypadła Chinom, gdzie zamożni obywatele tego kraju nabyli aż 578 samochodów z logo Bentleya na przedzie.
Szefostwo Bentleya twierdzi, że oba rynki (amerykański i chiński) są bardzo silne, jednak według prognoz rynek USA znów wyjdzie na prowadzenie w dłuższym okresie. Pomogą w tym nowe salony, które Bentley ma zamiar otworzyć w USA do końca roku 2012.
Oczywiście szefowie Bentleya wcale nie martwią się takim obrotem sprawy, gdyż każdy wzrost sprzedaży jest dla nich dobrą informacją - niezależnie od regionu.
Źródło: Motor Authority