Chevrolet Camaro GT (2012) [wyścigi]
Trzy dni temu pisałem o Lamborghini Gallardo przygotowanym do wyścigów przez firmę Reiter, a dziś kilka zdań o Camaro zbudowanym przez filię Reitera.
06.01.2012 | aktual.: 07.10.2022 18:50
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Trzy dni temu pisałem o Lamborghini Gallardo przygotowanym do wyścigów przez firmę Reiter, a dziś kilka zdań o Camaro zbudowanym przez filię Reitera.
Start projektu wyścigowego Chevroleta Camaro przypadł na październik 2010 kiedy Reiter Engineering złożyło wniosek o homologację takiego pojazdu. W celu zbudowania wozu niemiecka firma wyodrębniła małą filię o nazwie Sareni United, w której 12 inżynierów rozpoczęło prace projektowe.
Ich efektem jest wyścigowy wóz, który będzie mógł rywalizować Lamborghini Gallardo w wyścigach GT (więcej o tym na końcu tekstu). Jego najgroźniejszą bronią ma być 7,9-litrowy potężny silnik V8 generujący około 650 KM mocy maksymalnej i 800 Nm momentu obrotowego. Silnik przygotowała firma Katech.
Wymogiem było, żeby motor był konstrukcją zbliżony do odmiany produkcyjnej, w miarę tani w budowie, wytrzymały (przeglądy co 5000 km, wytrzymałość co najmniej 10 000 km) i osiągać jak najwyższą moc.
Tak jak w przypadku Gallardo LP600+ GT3, w Camaro z jednostki napędowej do kół napęd przekazuje 6-biegowa półautomatyczna skrzynia Holinger. Zaletą skrzyni jest niska, bo wynosząca zaledwie 37 kg masa. Napęd oczywiście przenoszony jest na tylne koła. Auto ma system ABS Teves Racing.
Większa moc jednostki napędowej jest dozwolona, ponieważ samochód jest znacznie cięższy od Gallardo i waży 1295 kg. Mimo wymiany wielu elementów nadwozia na panele z tworzyw sztucznych (ABS) oraz szyb na wykonane z Makrolonu[sup]®[/sup], nie udało się zmniejszyć wagi wozu. Dodatkowe kilogramy będą prawdopodobnie miały wpływ na drogę hamowania i możliwości szybkiej jazdy po łukach.
Zawieszenie z przodu i z tyłu składa się z podwójnych wahaczy trójkątnych zbudowanych przez Reitera, amortyzatorów renomowanej firmy Öhlins oraz stabilizatorów.
Pierwsze dwa auta otrzyma zespół YACO Racing Team. Dostarczone one będą w marcu na około miesiąc przez kwietniowym debiutem na torze Oschersleben w ramach serii ADAC GT Masters. Możliwe też, że Camaro GT pojawi w europejskich mistrzostwach GT.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 7883 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 650 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 82,46 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: ponad 800 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, półautomatyczna Holinger
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 12,5 x 18” OZ
- Koła tylne: 12,5 x 18” OZ
- Opony przednie: 310/70-18
- Opony tylne: 310/70-18
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1295 kg
- Stosunek masy do mocy: 1,99 kg/KM
- Rozstaw osi: 2886 mmblock position=\inside6662/block
Źródło: Sareni United