Poradniki i mechanikaCFM dla małych i średnich firm - wywiad

CFM dla małych i średnich firm - wywiad

Wielu usługodawców firm świadczących usługi fsl coraz chętniej kieruje swoje oferty do mikrofirm oraz przedsiębiorstw sektora MŚP. Postanowiliśmy przepytać przedstawicieli dwóch czołowych podmiotów CFM na temat rodzajów ofert i sytuacji na rynku.

Analiza umowy
Analiza umowy
Źródło zdjęć: © fot. thodonal/depositphotos
Autokult Biznes

16.10.2016 | aktual.: 30.03.2023 11:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Tomasz Czarnecki: Usługa Full Serwis Leasing dla małej firmy, jednoosobowej działalności gospodarczej będzie droższa niż działanie samodzielne? A jeśli państwa zdaniem jest inaczej, prośba o przykłady liczbowe/kwotowe.

Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet: Full Service Leasing jest rozwiązaniem zdecydowanie najbardziej korzystnym. Firmy z branży CFM bazują na swoim doświadczeniu oraz efekcie skali: rabatach flotowych u dostawców pojazdów, zniżkach w warsztatach, punktach serwisowych, firmach ubezpieczeniowych. Dzięki temu mogą oferować rozwiązania konkurencyjne pod względem cenowym. Korzystając z fsl, osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą czy małą firmę, mogą liczyć na oszczędności rzędu od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu procent. Istotną korzyścią jest również przeniesienie na dostawcę usług wynajmu wielu ryzyk, wynikających np. z nieprzewidzianych usterek czy też wartości końcowych pojazdów, po zakończeniu kontraktu.

Piotr Staniewski, SME Segment Manager w LeasePlan Fleet Management: Biorąc pod uwagę wszystkie koszty związane z zakupem samochodu, wynajem długoterminowy jest rozwiązaniem tańszym. Wiąże się to przede wszystkim z rabatami, jakie uzyskujemy m.in. przy zakupie samochodów oraz usług serwisowych i opon. Dzielimy się nimi z naszymi klientami, dzięki czemu ich koszty związane z użytkowaniem pojazdu są niższe niż, gdyby realizowali inwestycje samodzielnie. Do tego dochodzą korzyści podatkowe. Warto podkreślić, że cała rata stanowi koszt uzyskania przychodu, co pozwala na osiągniecie tarczy podatkowej i obniżenie podatku dochodowego.

T. Cz.: Zatem, jakie mają panowie oferty dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą i grup zawodowych?

B. O. (Carefleet): Przedsiębiorcom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą proponujemy zarówno rozwiązania z zakresu finansowania pojazdów - leasing operacyjny, leasing finansowy, zarządzania samochodami, jak też kompleksowe usługi łączące oba te obszary, czyli wynajem długoterminowy – nasz podstawowy produkt. Może on zostać dopasowany do wymagań firm posiadających floty liczących kilkaset aut i przedsiębiorców użytkujących tylko jeden samochód. Ponadto posiadamy specjalną ofertę dedykowaną wybranym zawodom, takim jak lekarze prowadzący działalność medyczną i weterynaryjną, farmaceuci, stomatolodzy, technicy dentystyczni i optycy. Mogą oni skorzystać z uproszczonej procedury akceptacji dokumentów, wymogi formalne ograniczyliśmy do minimum.

P. S. (LeasePlan FM): Z myślą o przedsiębiorcach prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze wszystkich grup zawodowych i firmach z sektora MŚP przygotowaliśmy specjalne oferty leasingu ComfortPlan na wybrane grupy samochodów osobowych i użytkowych. Aktualna lista dostępna dostępna jest na naszej stronie internetowej, staramy się ją rozszerzać o najbardziej pożądane auta. Wraz z pojazdem przedsiębiorca może wybrać najbardziej dostosowany do jego potrzeb pakiet serwisowy. Różnice między Economy, Optimum oraz Premium wynikają przede wszystkim z zakresu świadczonych usług.

Obraz
© [ sprzedaż auta z depositphotos](http://pl.depositphotos.com/86579124/stockphotosalesmanandclientatthe.html)

T. Cz.: Trochę nie dowierzam - naprawdę usługi CFM cieszą się popularnością u osób prowadzących jednoosobową działalność?

B. O. (Carefleet): Z roku na rok zauważamy rosnące zainteresowanie wynajmem długoterminowym samochodów wśród tego rodzaju klientów. Jednak to wciąż relatywnie niewielka FSL zainteresowały się najpierw korporacje, następnie duże przedsiębiorstwa, potem średnie i małe firmy, mikroprzedsiębiorstwa, a na końcu osoby prowadzące jednoosobową działalność. Ci ostatni w Polsce wciąż potrzebują przedstawienia wymiernych korzyści usługi.

P. S. (LeasePlan FM): Wynajem długoterminowy zyskał na popularności szczególnie w ostatnich dwóch latach. Klienci MŚP, którzy do tej pory korzystali z klasycznych leasingów bankowych, coraz częściej decydują się na wynajem. Dlaczego? Niska rata powoduje obniżenie miesięcznych kosztów związanych z zakupem samochodu – nie trzeba spłacać całej wartości auta. Wydatki na przeglądy, czynności dotyczące opon, ubezpieczenie są także rozłożone na raty. Nie ma opłaty wstępnej, co pozwala przeznaczyć pieniądze na inne cele związane z prowadzonym biznesem. Kierowca otrzymuje szansę skorzystania z assistance czy pojazdu zastępczego, co zapewnia ciągłość wykonywanej pracy. Do tego dochodzi możliwość umówienia się do serwisu i obsługi umowy z wykorzystaniem naszej aplikacji na smartfony, czy dostęp do e-portalu, gdzie warto m.in. śledzić historię pojazdu, mieć stały dostęp do faktur.

T. Cz.: Jakie usługi są najczęściej wybierane przez osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą?

B. O. (Carefleet): Większość osób z tego sektora wybiera wynajem długoterminowy. Opłaty są stałe, oprócz finansowania auta, pokrywają m.in. koszt serwisu mechanicznego, sezonową wymianę i przechowywanie opon oraz ubezpieczenie.

P. S. (LeasePlan FM): Najczęściej wybierany jest pakiet Optimum zawierający koordynację napraw mechanicznych i szkodowych, realizację przeglądów okresowych wraz z wymianą części, dodatkowy komplet opon wraz z wymianą i przechowywaniem, ubezpieczenie komunikacyjne OC, AC, NNW oraz assistance.

T. Cz.: Propozycje dla firm użytkujących 10, 20 aut mocno różną się od tych wysyłanych do korporacji?

B. O. (Carefleet): Z wspomnianego przeze mnie popularnego wynajmu długoterminowego korzystają podmioty o różnej wielkości - dopasowujemy zakres usługi do oczekiwań danego podmiotu.

P. S. (LeasePlan FM): -Tegoroczne badania instytutu Keralla pokazały, że niemal co piąta firma z sektora MŚP korzysta z usług firm CFM a 1/4 małych przedsiębiorstw zastanawia się nad tym rozwiązaniem. W ComfortPlanie przy 0 proc. wpłaty własnej klient otrzymuje samochód z pakietem serwisowym oraz ubezpieczeniem. Miesięczna rata rozpoczyna się od 500 zł za Yarisa czy Fiata 500, 715 zł za focusa 1025 zł za Nissana Qashqai. Takie oferty dotąd dostępne były wyłącznie dla dużych flot korporacyjnych, dziś mogą z niej korzystać małe firmy. O podobne rozwiązania dopytuje coraz więcej niewielkich przedsiębiorców. Poza tym niektóre podmioty mają czasem potrzebę zmian planów biznesowych, prowadzą działalność sezonowo, zwiększają aktywność raz czy dwa razy w roku. Dlatego mamy też FlexPlan - elastyczną formę wynajmu. Bez limitu przebiegu kilometrów, deklaracji okresu najmu, z ubezpieczeniem, szeroką ochroną i pełnym pakietem serwisowym przy niewielkim wkładzie własnym na poziomie 500 zł.

Obraz
© [ przekazanie kluczyków z depositphotos](http://pl.depositphotos.com/116937956/stockphotomantakingcarkey.html)

T. Cz.: Czy mogę prosić o jeszcze jakieś liczby związane z usługami CFM dla firm MŚP?

B. O. (Carefleet): Niemal 80 proc. naszych klientów to podmioty dysponujące średnimi i małymi flotami. Także w przypadku mikrofirm z roku na rok obserwujemy coraz większe zainteresowanie usługami. Potwierdzają to badania, które realizujemy przy współpracy z Instytutem Keralla. Ostatnią edycję przeprowadziliśmy w II kwartale 2016 roku. Wśród mikroprzedsiębiorstw zatrudniających 1-9 osób, 78,6 proc. ankietowanych wie, czym jest wynajem długoterminowy, 7,4 proc. korzysta już z usług CFM, 27,6 proc. rozważa finansowanie aut służbowych w formie wynajmu długoterminowego. Podobnie jest w firmach, w których pracuje od 10 do 49 pracowników. 77,4 proc. ankietowanych ma podstawową wiedzę o usłudze, 17,7 proc. finansuje użytkowanie przez wynajem długoterminowy a 26,2 proc. badanych rozważa taki krok.

Ciekawie prezentują się też wyniki z punktu widzenia liczby użytkowanych samochodów. W firmach korzystających od 1 do 5 aut, 77,4 proc. wie czym jest wynajem długoterminowy, 7,7 proc. korzysta z tej usługi a 27 proc. rozważa tego rodzaju finansowanie. Te liczby rosną w podmiotach jeżdżących większą liczbą aut. Wśród przedsiębiorstw z flotami od 6 do 10 samochodów, 79,6 proc. zna usługę CFM a od 11 do 20 pojazdów - 83,7 proc. Analogicznie 30,9 proc. i 32,4 proc. korzysta z wynajmu to a rozważa to rozwiązanie odpowiednio 23,8 proc. i 24,3 proc. badanych.

Komentarze (0)