Cennik Fiata Pandy po liftingu. 4‑cylindrowy silnik został ostatecznie wycofany

Obecna generacja Fiata Pandy jest już na rynku od 9 lat i właśnie przeszła drugi drobny lifting. Poza detalami, Włosi zmienili gamę silników i uporządkowali wersje wyposażeniowe. Większa możliwość konfiguracji sprawiła, że niektóre wersje są teraz tańsze. Oto jak kształtują się ceny w Polsce.

Gama wyposażeniowa nowej Pandy została uporządkowana i zyskała m.in. wersję Sport
Gama wyposażeniowa nowej Pandy została uporządkowana i zyskała m.in. wersję Sport
Źródło zdjęć: © fot. Fiat
Filip Buliński

02.12.2020 | aktual.: 16.03.2023 15:23

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jedną z największych zmian drugiego liftingu jest wprowadzenie do oferty atrakcyjnie wyglądającej wersji Sport, jednak paradoks polega na tym, że według karty danych technicznych… jest ona wolniejsza od bazowej wersji Life. Sport przyspiesza do setki w 14,7 sekundy i osiąga 155 km/h, zaś Panda – kolejno 13,9 s oraz 164 km/h.

Oprócz tego Fiat umożliwił łączenie wersji Hybrid (z układem miękkiej hybrydy) z każdą wersją wyposażenia. Niestety jest też zła wiadomość dla miłośników 4-cylindrowych silników – Włosi ostatecznie wycofali go z oferty, a w sprzedaży pozostanie tylko 2-cylindrowy TwinAir i 3-cylindrowy FireFly z układem miękkiej hybrydy.

Fiat Panda – ceny dla wersji silnikowych

  • 1.0 FireFly Hybrid (70 KM) 6MT - Panda - od 46 200 zł
  • 0.9 TwinAir (85 KM) 6MT - Wild 4x4 - od 61 200 zł

Różnica 15 tys. zł między jednostkami wynika głównie z innego wyposażenia danych wersji. Odmiana Wild 4x4 zarezerwowana jest tylko dla 2-cylindrowego silnika. Trzeba jednak zaznaczyć, że wcześniej TwinAir dostępny był tylko w wersji 4x4, która kosztowała prawie 5 tys. zł więcej. Poza tym jednostka dostępna jest także w wyższych wariantach City Cross i Cross.

Z kolei 70-konny silnik podrożał względem wersji przed liftingiem tylko o 100 zł, ale ponieważ teraz to on dzierży miano bazowej wersji, aby kupić Pandę, trzeba wydać co najmniej 5300 zł więcej niż wcześniej.

Wersje wyposażenia Fiata Pandy

Zanim wymienię wersje, muszę zaznaczyć, że Pandę można podzielić na 2 "podkategorie": Panda, City Life i Sport oraz City Cross, Cross i Wild 4x4. Wyższa cena nie jest jednoznaczna z obecnością wszystkich opcji, które były także dostępne wcześniej. Dlatego w droższych wersjach mogą występować opcje za dopłatą, które w "niższych" były w podstawie.

  • Panda – od 46 200 zł – w bazowym wariancie otrzymamy m.in. klimatyzację manualną, gniazdo 12V, mechanicznie regulowane lusterka zewnętrzne, elektrycznie sterowane szyby przednie, radio DAB z 2 głośnikami i wejściem USB i regulację wysokości kierownicy.Za dopłatą otrzymamy podgrzewaną kierownicę i przednie fotele (w pakiecie za 1100 zł), poduszki powietrzne z przodu (1350 zł), regulację wysokości siedzenia kierowcy (550 zł), rozszerzenie do wersji 5-miejscowej (1000 zł), sterowanie z pilota zamkiem centralnym (800 zł), oświetlenie przestrzeni bagażowej (50 zł) czy lakier metalizowany (2000 zł).
  • City Life – od 49 200 zł – tutaj dostaniemy dodatkowo dwukolorową tapicerkę, składane oparcie tylnej kanapy (60/40), piąte miejsce dla pasażera z tyłu, oświetlenie przestrzeni bagażowej, wielofunkcyjną kierownicę, sterowanie zamkiem centralnym z pilota, relingi dachowe, boczne listwy ochronne, radio z Bluetooth i 15-calowe felgi aluminiowe.Tutaj za dopłatą możemy dostać m.in. elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, tylne czujniki parkowania i system City Brake Control w pakiecie (2000 zł), klimatyzację automatyczną (1400 zł), skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów (550 zł), przyciemniane szyby (550 zł), obudowa lusterek (150 zł) i klamki w kolorze nadwozia (350 zł) i 7-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego (1800 zł).
  • Sport – od 52 200 zł – ta odmiana zawiera ponadto tapicerkę materiałową z elementami skóry ekologicznej, klamki i obudowy lusterek w kolorze nadwozia, 7-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego i 16-calowe felgi aluminiowe.Poza wcześniej wymienionymi płatnymi opcjami możemy tu także dokupić czerwone zaciski hamulcowe (900 zł), czarne obudowy lusterek (300 zł) czy dwukolorowe nadwozie (2400 lub 5000 zł w zależności od opcji).
  • City Cross – od 55 200 zł – tutaj dostaniemy dodatkowo specjalną tapicerkę, elektroniczną blokadę dyferencjału (niedostępna w wersji 70-konnej), boczne poduszki powietrzne z przodu, automatyczną klimatyzację, światła przeciwmgłowe, listwy ochronne na nadkolach, asystenta zjazdu i 15-calowe felgi aluminiowe.Za dopłatą otrzymamy wcześniej wymienione pakiety, 7-calowy ekran multimedialny (1800 zł), specjalne felgi aluminiowe (1500 zł) czy dwukolorowe nadwozie (2400 zł).
  • Cross – od 59 200 zł – w tej wersji otrzymamy dodatkowo fotel kierowcy z regulacją wysokości, czujniki parkowania, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, podgrzewane i elektrycznie sterowane lusterka, antracytowe relingi dachowe, elementy Cross Plus, 7-calowy ekran systemu multimedialnego. Za dopłatą możemy mieć system Brake City Control (1650 zł).
  • Wild 4x4 – od 61 200 zł – wyposażenie w większości odpowiada odmianie City Life, ale tu otrzymamy dodatkowo elektroniczną blokadę dyferencjału. Poza opcjami dostępnymi w wersji City Life tutaj możemy dobrać podgrzewacz PTC (500 zł)
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/28]
Źródło artykułu:WP Autokult
FiatFiat Pandasegment a
Komentarze (5)