Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso - poprawić F12
Poprawianie najbardziej udanych stylistycznie włoskich samochodów wiąże się z dużym ryzykiem. Łatwo przesadzić i popsuć to, nad czym ktoś inny pracował bardzo długo. Jednak Carrozzeria Touring Superleggera wie co robi.
28.02.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ferrari F12berlinetta to jedno z najładniejszych GT ostatnich czasów. Nie jest może tak stonowane jak Astony Martiny, ale swoją włoską zadziorność łączy z charakternym silnikiem w nadwoziu o świetnych proporcjach. Czy można chcieć coś tu poprawić? Jeśli wie się jak to zrobić, to dlaczego nie?
Przypomnijmy, że Carrozzeria Touring Superleggera już wcześniej podjęła się jeszcze trudniejszego zadania. Specjaliści od budowy nadwozi wzięli na warsztat Alfę Romeo 8C Competizione. Nowa maszyna inspirowana jest Ferrari 166 MM z 1966 roku.
Na razie nie wiadomo czy pod maską zaszły jakiekolwiek zmiany. Nawet jeśli nie, to V12 o pojemności 6,2 l nawet bez modyfikacji z pewnością będzie wystarczające. Nieznana jest też cena, ale Carrozzeria Touring Superleggera twierdzi, że potrzebuje na przerobienie jednego egzemplarza F12 na Berlinettę Lusso 5000 roboczogodzin.
Powstanie 5 egzemplarzy tego wyjątkowego samochodu.