Carlsson Mercedes-Benz B 180 CB 18 (2013)
Wreszcie, po dłuższej nieobecności na portalach internetowych, pojawiło się jakieś auto Carlssona. Wbrew oczekiwaniom nie jest to sportowy Mercedes SL lub luksusowy S, a niewielki minivan – B 180 z pakietem CB 18.
09.08.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:36
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jeszcze nie tak dawno temu tuner z Merzig mocno reklamował swoje samochody, ale ostatnio mniej słychać o tej firmie. Czyżby miała kłopoty finansowe? Nie wiadomo. Tak czy inaczej główny rywal przedsiębiorstwa Brabus na razie istnieje.
Choć wśród nowych pojazdów ze Stuttgartu znajdziemy modele SL i S, to Carlsson stuningował zupełnie inny samochód Mercedesa. Klasa B to niewielki minivan z montowanymi z przodu w poprzek silnikami o niezbyt wielkiej jak na Mercedesy objętości skokowej.
Białe auto to wersja B 180, a więc wóz z 1,6-litrowym benzynowym motorem o czterech cylindrach ustawionych w rzędzie. Silnik miał moc 122 KM przy 5000 obr./min i moment obrotowy 200 Nm w zakresie 1250-4000 obr./min. Jednostkę producent łączy z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
Wprawdzie Mercedes B 180 nie jest samochodem gwarantującym sportowe doznania, bo ani przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,40 s (z automatyczną przekładnią w 10,20 s), ani też prędkość maksymalna wynosząca 190 km/h, są co najwyżej wynikami przeciętnymi, ale nie po to Klasa B została stworzona.
Jeżeli jednak komuś bardzo zależy na choćby minimalnej poprawie osiągów tego wozu, to może udać się do siedziby Carlssona w celu montażu kitu CB 18. W jego skład wchodzi tylko jeden element – moduł sterujący silnikiem. Nowa elektronika działa cuda podnosząc moc do 146 KM. Osoby mające Mercedesa B 200 lub B 250 także mają czego szukać w Merzig. Pakiety CB 20 oraz CB 25 zwiększają liczbę koni mechanicznych do 187 i 256.
Minivan po tuningu jest niższy od seryjnego o 35 mm. To za sprawą sportowych sprężyn zawieszenia. Na upartego można zainstalować także regulowane zawieszenie, ale jest to raczej zbędna pozycja w katalogu Carlssona.
Zewnętrzne modyfikacje obejmują montaż 20-calowych felg o nazwie 1/10, które wyposażono w opony 235/30 R 20 na każdym kole. Można też wybrać obręcze o mniejszej średnicy – na przykład 18” i 19”.
Podwójne końcówki rur wylotowych to tylko gadżet – w rzeczywistości układ wydechowy jest seryjny. Z innych ozdobników karoserii Carlsson domontował plastikowe nakładki ze swoim logo oraz dość duży spojler dachowy.
Wewnątrz tuningowy standard – metalowe pedały oraz dywaniki z logotypem firmy z Merzig.
Dane techniczne
- Typ: R4
- Ustawienie: z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1595 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka
- Moc maksymalna: 146 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 91,54 KM/l (seryjny – 76,49 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 7-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe
- Koła przednie: 20”
- Koła tylne: 20”
- Opony przednie: 235/30 R 20
- Opony tylne: 235/30 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1395 kg
- Stosunek masy do mocy: 9,56 kg/KM (seryjny – 11,43 kg/KM)
- Długość: 4359 mm
- Szerokość: 1786 mm
- Wysokość: 1522 mm (- 35 mm)
- Rozstaw osi: 2699 mm
Źródło: Carlsson