Camaro pręży muskuły - model ZL1 zaprezentowany w Chicago [wideo]

No Chicago Auto Show swoją światową premierę miał najmocniejszy seryjnie produkowany model Camaro, który ochrzczony został nazwą ZL1.

2012 Camaro ZL1
2012 Camaro ZL1
Arkadiusz Gabrysiak

09.02.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

No Chicago Auto Show swoją światową premierę miał najmocniejszy seryjnie produkowany model Camaro, który ochrzczony został nazwą ZL1.

A nazwa ta nie jest też przypadkowa. Pod koniec lat 60. oznaczenie to nosił wyścigowy, aluminiowy silnik Chevroleta, który trafił pod maskę jedynie 69 samochodów.

Obecne Camaro ZL1 wyposażone zostało w doładowany, 6,2-litrowy silnik LSA w układzie V8, który generuje około 550 KM i 745 Nm momentu obrotowego. Moc ta przekazywana jest na tylne koła przy pomocy zmodyfikowanej, 6-biegowej przekładni manualnej. Niestety osiągi samochodu nie zostały jeszcze ujawnione.

2012 Camaro ZL1
2012 Camaro ZL1

W celu poprawienia właściwości jezdnych, Chevrolet zdecydował się tutaj na modyfikacje układu zawieszenia wraz z systemem Magnetic Ride Control z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia. Do wyboru będą dwa tryby: Tour i Sport, których przeznaczenia chyba nie muszę tłumaczyć. Dodatkowym atutem jest nowy układ wspomagania kierownicy, dzięki któremu prowadzenie samochodu ma być bardziej precyzyjne.

Mamy już więc większą moc, zmodyfikowany system przenoszenia napędu i układ zawieszenia, a więc hamulce też nie mogły zostać seryjne. W ZL1 znajdziemy bardzo wydajne hamulce Brembo oraz nowy układ wydechowy zakończony dwiema podwójnymi końcówkami wydechu.

2012 Camaro ZL1
2012 Camaro ZL1

Camaro ZL1 zostało także poddane niewielkim zmianom stylistycznym. Z przodu możemy zaobserwować nowy zderzak oraz aluminiową maskę wykończoną czarnym pasem z elementami włókna węglowego po środku. Z tyłu znajdziemy natomiast większy spoiler oraz dyfuzor. Całość wieńczą 20-calowe felgi aluminiowe z oponami Goodyear Supercar F2.

Wnętrze samochodu nie różni się zbytnio od wersji standardowej, jednak możemy zauważyć kilka drobnych zmian. Dodano m.in. sportowe siedzenia, nową kierownicę, aluminiowe pedały, wyświetlacz typu Head-Up Display prezentujący najważniejsze parametry na przedniej szybie oraz 4 wskaźniki przy lewarku zmiany biegów.

Chevrolet Camaro ZL1 w tym roku przejdzie jeszcze ostatnie testy, a wersja produkcyjna trafi do sprzedaży na początku roku 2012.

Chevrolet Camaro ZL1 Unveiled At The 2010 Chicago Auto Show

  • 2012 Camaro ZL1
  • 2012 Camaro ZL1
  • 2012 Camaro ZL1
  • 2012 Camaro ZL1
  • 2012 Camaro ZL1
  • 2012 Camaro ZL1
  • 2012 Camaro ZL1
  • 2012 Camaro ZL1
  • 2012 Camaro ZL1
  • 2012 Camaro ZL1
  • 2012 Camaro ZL1
  • 2012 Camaro ZL1
  • 2012 Camaro ZL1
  • 2012 Camaro ZL1
  • 2012 Camaro ZL1
  • 2012 Camaro ZL1
  • 2012 Camaro ZL1
[1/17] 2012 Camaro ZL1

Źródło: Carscoop

Komentarze (0)