Callaway Corvette C7 GT3‑R (2015) - niemiecko-amerykańska broń torowa
Niemiecki oddział Callaway Competition przygotował pakiet modyfikacji dla Corvette C7, zamieniający ją w torowy wóz do walki w klasie GT3.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Podczas finału sezonu ADAC GT Masters Callaway przedstawiło na Hockenheimring swoje najnowsze dzieło: Corvette C7 GT3-R. Dzięki doświadczeniu w sporcie motorowym budowanemu od 25 lat powstała lekka i bardzo szybka maszyna. Prace nad nią trwały dwa lata.
Za wygląd pojazdu odpowiadał Paul Deutschman, który ściśle współpracował z właścicielami zespołu Giovannim Ciccone i Ernstem Wöhrem. Efekt jest powalający. Corvette C7 GT3-R jest piekielnie agresywna, przysadzista i swoim wyglądem jednoznacznie pokazuje, że mamy do czynienia z prawdziwym wozem wyścigowym pierwszego sortu.
Amerykańska maszyna z niemieckimi dodatkami spełnia wszystkie regulacje FIA, które dopuszczają auto do startów w klasie GT3. Między innymi dlatego jednostka napędowa nie rozwija niebotycznych, 4-cyfrowych wartości. Pod maską Corvette C7 GT3-R pracuje 6,2-litrowe V8 Chevroleta, generujące 600 KM, które trafiają na tylne koła przez 6-biegową skrzynię sekwencyjną X-Trac.
Pierwszy egzemplarz trafi do zespołu należącego do właścicieli firmy. Debiut torowy w zawodach auto będzie miało na początku przyszłorocznego sezonu wyścigowego.