Cadillac CT6 – amerykańska definicja limuzyny
Podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku zadebiutował tej nocy luksusowy Cadillac CT6. Czy to konkurent europejskich limuzyn?
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zdaniem Amerykanów BMW i Mercedes mają się czego bać, ponieważ to auto zostało stworzone jako konkurent właśnie dla europejskich, topowych modeli. Nadwozie mierzy 5184 mm długości, 1879 szerokości i 1472 mm wysokości. Rozstaw osi to 3106 mm. Aluminiowa struktura i wykorzystanie lekkich stali poskutkowało osiągnięciem wyjątkowo niskiej masy auta, które w wersji podstawowej waży jedyne 1678 kg.
2016 Cadillac CT6 driving footage
Cadillac CT6 będzie napędzany na początku trzema silnikami, z czego podstawowym jest 2-litrowa benzyna z turbodoładowaniem o mocy 265 KM. Większy silnik V6 o pojemności 3,6 l generuje moc 335 KM. Topową jednostką jest motor V6 z turbodoładowaniem o mocy 400 KM, wytwarzający moment obrotowy 543 Nm. Wszystkie silniki będą łączone z 8-biegowymi automatami, a także z dołączanym napędem przedniej osi.
By wykorzystanie osiągów topowej jednostki napędowej było możliwe i bezpieczne, oraz by duża limuzyna prowadziła się zwinnie po zakrętach, Cadillac oferuje aktywną, tylną oś skrętną i amortyzatory typu Magnetic Ride Control. Dzięki skrętnej osi tylnej średnica zawracania wynosi tylko 11,4 m.
Nowa, flagowa limuzyna Cadillaca wejdzie do produkcji w Detroit pod koniec tego roku. Będzie sprzedawana również w Chinach, Europie, Japonii, Izraelu i na Bliskim Wschodzie. Premiera europejska może się znacznie opóźnić w stosunku do światowej, gdyż Cadillac dał sobie czas do 2020 roku by wejść na rynek Starego Kontynentu.