Bugatti Veyron - wersje specjalne na 100 zdjęciach

Czasy świetności firmy Bugatti to przede wszystkim okres międzywojenny. Chociaż od tamtego okresu minęło wiele lat, markę udało się wskrzesić i powróciła z jednym modelem. Ale za to jakim! Veyron wszedł z hukiem na rynek hipersamochodów dzięki przekroczeniu magicznej bariery prędkości maksymalnej wynoszącej 400 km/h. Od tamtej pory powstało wiele wyjątkowych edycji specjalnych. Znaczną część z nich prezentujemy w tej galerii.

Bugatti Veyron EB 16.4 wszedł do produkcji w 2005 roku. Od tamtego czasu minęła niemal dekada. Mimo to supersamochód produkowany w Alzacji wciąż zachwyca osiągami. Jego 8-litrowe W16 z poczwórnym doładowaniem pierwotnie rozwijało 1001 KM i 1250 Nm. Parametry te pozwoliły uzyskać rekord prędkości maksymalnej auta produkcyjnego równy 408,47 km/h. Próba została podjęta 19 kwietnia 2005 roku.
Bugatti Veyron EB 16.4 wszedł do produkcji w 2005 roku. Od tamtego czasu minęła niemal dekada. Mimo to supersamochód produkowany w Alzacji wciąż zachwyca osiągami. Jego 8-litrowe W16 z poczwórnym doładowaniem pierwotnie rozwijało 1001 KM i 1250 Nm. Parametry te pozwoliły uzyskać rekord prędkości maksymalnej auta produkcyjnego równy 408,47 km/h. Próba została podjęta 19 kwietnia 2005 roku.
Mariusz Zmysłowski

16.01.2015 | aktual.: 02.10.2022 12:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
W 2009 roku Bugatti zaprezentowało otwartą wersję Veyrona. Nazwany mianem Grand Sport samochód został ograniczony w liczbie produkowanych egzemplarzy do 150 sztuk. 50 pierwszych z nich trafiło do wcześniejszych klientów Bugatti. Z założonym hardtopem Veyron z nadwoziem targa jest w stanie osiągnąć tę samą prędkość, co odmiana zamknięta. Jeśli jedziemy bez dachu Grand Sport rozwinie "tylko" 369 km/h. Z założonym miękkim nakryciem prędkość ograniczona jest do 130 km/h.
W 2009 roku Bugatti zaprezentowało otwartą wersję Veyrona. Nazwany mianem Grand Sport samochód został ograniczony w liczbie produkowanych egzemplarzy do 150 sztuk. 50 pierwszych z nich trafiło do wcześniejszych klientów Bugatti. Z założonym hardtopem Veyron z nadwoziem targa jest w stanie osiągnąć tę samą prędkość, co odmiana zamknięta. Jeśli jedziemy bez dachu Grand Sport rozwinie "tylko" 369 km/h. Z założonym miękkim nakryciem prędkość ograniczona jest do 130 km/h.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Bugatti Veyron Fbg Par Hermes powstał w 2008 roku. W jego stworzeniu pomagał stylista Gabriele Pezzini, który wpadł na pomysł, że samochód może współtworzyć francuski dom mody Hermes.
Bugatti Veyron Fbg Par Hermes powstał w 2008 roku. W jego stworzeniu pomagał stylista Gabriele Pezzini, który wpadł na pomysł, że samochód może współtworzyć francuski dom mody Hermes.
Obraz
Obraz
Obraz
Pokazany w 2008 roku Bugatti Veyron Sang Noir w całości pokryty jest czarnym lakierem zamiennie z włóknem węglowym. Jedynie pomarańczowe wnętrze wyróżnia się w mrocznej maszynie.
Pokazany w 2008 roku Bugatti Veyron Sang Noir w całości pokryty jest czarnym lakierem zamiennie z włóknem węglowym. Jedynie pomarańczowe wnętrze wyróżnia się w mrocznej maszynie.
Obraz
Obraz
Obraz
Bugatti Veyron Bleu Centenaire powstał na 100. rocznicę założenia firmy. Auto zostało pokryte dwoma rodzajami niebieskiego lakieru: matowym i połyskującym.
Bugatti Veyron Bleu Centenaire powstał na 100. rocznicę założenia firmy. Auto zostało pokryte dwoma rodzajami niebieskiego lakieru: matowym i połyskującym.
Obraz
Obraz
Obraz
W 2010 roku Bugatti znów wybiło się ponad konkurencję. Wzmocniony Veyron Super Sport osiągnął 431 km/h, tym samym ponownie podnosząc poprzeczkę. Osiągnięcie tej prędkości było możliwe dzięki 1200 KM i 1500 Nm. Produkcja Super Sporta została ograniczona do 30 egzemplarzy. 5 sztuk to wersje World Record Edition, które zostały pomalowane na czarno w górnej części, a w dolnej na pomarańczowo.
W 2010 roku Bugatti znów wybiło się ponad konkurencję. Wzmocniony Veyron Super Sport osiągnął 431 km/h, tym samym ponownie podnosząc poprzeczkę. Osiągnięcie tej prędkości było możliwe dzięki 1200 KM i 1500 Nm. Produkcja Super Sporta została ograniczona do 30 egzemplarzy. 5 sztuk to wersje World Record Edition, które zostały pomalowane na czarno w górnej części, a w dolnej na pomarańczowo.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Bugatti stworzyło wiele pojedynczych egzemplarzy Veyrona na specjalne zamówienie. Należy do nich Bleu Nuit z 2010.
Bugatti stworzyło wiele pojedynczych egzemplarzy Veyrona na specjalne zamówienie. Należy do nich Bleu Nuit z 2010.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
W 2011 roku Bugatti przy współpracy z Königliche Porzellan-Manufaktur stworzyło jeden z najbardziej niesamowitych egzemplarzy Veyrona. L'Or Blanc został pokryty niezwykłym biało-niebieskim lakierem z misternym wzorem. Owocem współpracy z Königliche Porzellan-Manufaktur były dodatki z porcelany. Ten nietypowy jak na motoryzację dodatek można znaleźć na pokrywie wlewu paliwa i na centralnym panelu między fotelami.
W 2011 roku Bugatti przy współpracy z Königliche Porzellan-Manufaktur stworzyło jeden z najbardziej niesamowitych egzemplarzy Veyrona. L'Or Blanc został pokryty niezwykłym biało-niebieskim lakierem z misternym wzorem. Owocem współpracy z Königliche Porzellan-Manufaktur były dodatki z porcelany. Ten nietypowy jak na motoryzację dodatek można znaleźć na pokrywie wlewu paliwa i na centralnym panelu między fotelami.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
W 2012 roku Bugatti postanowiło dać prezent tym, którzy chcieli mieć i najszybszego Veyrona i targę. Właśnie takim miksem jest Grand Sport Vitesse. Łączy on mocarną jednostkę z Super Sporta z nadwoziem Grand Sporta z dodatkami aerodynamicznymi tego pierwszego.
W 2012 roku Bugatti postanowiło dać prezent tym, którzy chcieli mieć i najszybszego Veyrona i targę. Właśnie takim miksem jest Grand Sport Vitesse. Łączy on mocarną jednostkę z Super Sporta z nadwoziem Grand Sporta z dodatkami aerodynamicznymi tego pierwszego.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Bugatti przez cały okres produkcji Veyrona nie zapominało gdzie ma duże grono odbiorców. Dlatego powstała między innymi odmiana Middle East Edition. Łącznie zbudowano trzy egzemplarze tej serii. Pierwszy, który widzicie na zdjęciach został pokryty żółtym i czarnym lakierem. Sprzedano go za 1,58 mln euro. Nadwozie drugiego egzemplarza pokryto delikatnie transparentnym niebieskim lakierem, przez który było widać strukturę włókna węglowego. Do tego dołożono dodatki z polerowanego aluminium. Był w nie wyposażony także trzeci egzemplarz. Różnił się on kolorem prześwitującego lakieru. Był on zielony. Te dwa egzemplarze zostały sprzedane za 1,74 mln euro.
Bugatti przez cały okres produkcji Veyrona nie zapominało gdzie ma duże grono odbiorców. Dlatego powstała między innymi odmiana Middle East Edition. Łącznie zbudowano trzy egzemplarze tej serii. Pierwszy, który widzicie na zdjęciach został pokryty żółtym i czarnym lakierem. Sprzedano go za 1,58 mln euro. Nadwozie drugiego egzemplarza pokryto delikatnie transparentnym niebieskim lakierem, przez który było widać strukturę włókna węglowego. Do tego dołożono dodatki z polerowanego aluminium. Był w nie wyposażony także trzeci egzemplarz. Różnił się on kolorem prześwitującego lakieru. Był on zielony. Te dwa egzemplarze zostały sprzedane za 1,74 mln euro.
Obraz
Obraz
Bugatti Veyron Grand Sport Venet powstał w 2012 roku. Autorem malowania jego nadwozia jest francuski artysta Bernar Venet.
Bugatti Veyron Grand Sport Venet powstał w 2012 roku. Autorem malowania jego nadwozia jest francuski artysta Bernar Venet.
Obraz
Obraz
Obraz
Bugatti Veyron Wei Long powstał w 2012 roku z okazji roku smoka rozpoczynającego się ówcześnie w Chinach. Białe nadwozie skrywa soczyste czerwone wnętrze z dodatkami z porcelany wykonanymi przez Königliche Porzellan-Manufaktur.
Bugatti Veyron Wei Long powstał w 2012 roku z okazji roku smoka rozpoczynającego się ówcześnie w Chinach. Białe nadwozie skrywa soczyste czerwone wnętrze z dodatkami z porcelany wykonanymi przez Königliche Porzellan-Manufaktur.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
W 2013 roku Bugatti stworzyło Veyrona w barwach czarno-pomarańczowych. Te same kolory co w rekordowym Super Sporcie tym razem trafiły na Vitesse'a. Powstało 8 egzemplarzy tego Grand Sporta. Każdy z nich sprzedano za 1,99 mln euro.
W 2013 roku Bugatti stworzyło Veyrona w barwach czarno-pomarańczowych. Te same kolory co w rekordowym Super Sporcie tym razem trafiły na Vitesse'a. Powstało 8 egzemplarzy tego Grand Sporta. Każdy z nich sprzedano za 1,99 mln euro.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
W okresie 2013-2014 Bugatti przygotował kilka specjalnych samochodów z serii Les Légendes de Bugatti. Uczciły one pamięć legend najważniejszych w historii marki.
W okresie 2013-2014 Bugatti przygotował kilka specjalnych samochodów z serii Les Légendes de Bugatti. Uczciły one pamięć legend najważniejszych w historii marki.

Na zdjęciu Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Black Bess

Obraz
Obraz
Obraz
Les Légendes de Bugatti: Bugatti Veyron Grand Sport Roadster Ettore Bugatti
Les Légendes de Bugatti: Bugatti Veyron Grand Sport Roadster Ettore Bugatti
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Les Légendes de Bugatti: Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse JP Wimille
Les Légendes de Bugatti: Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse JP Wimille
Obraz
Obraz
Obraz
Les Légendes de Bugatti: Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Meo Constantini
Les Légendes de Bugatti: Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Meo Constantini
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Les Légendes de Bugatti: Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Rembrandt Bugatti
Les Légendes de Bugatti: Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Rembrandt Bugatti
Obraz
Obraz
Obraz
Les Légendes de Bugatti: Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Jean Bugatti
Les Légendes de Bugatti: Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Jean Bugatti
Obraz
Obraz
Obraz
Komentarze (11)