Brzydal – Hofele Q7 3.0 TDI Strator GT 780 (2013)
Nie od dziś Hofele Design przygotowuje pakiety stylistyczne do różnych samochodów i nie od dziś te zestawy są paskudne. Audi Q7 w wersji Strator GT 780 niczym w tej kwestii się nie wyróżnia.
25.01.2013 | aktual.: 13.10.2022 14:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nie od dziś Hofele Design przygotowuje pakiety stylistyczne do różnych samochodów i nie od dziś te zestawy są paskudne. Audi Q7 w wersji Strator GT 780 niczym w tej kwestii się nie wyróżnia.
Hofele Design to przedsiębiorstwo, o którym można powiedzieć, że trzyma stały poziom jeśli chodzi o stylistykę proponowanych przez siebie pakietów karoseryjnych. Stały niski poziom. Niezależnie od tego czy komuś podoba się Audi Q7, czy też nie, pewnie każdy się zgodzi, że nowo przygotowany zestaw Strator GT 780 urody temu SUV-owi nie dodaje.
Od przodu do tyłu niemiecki tuner starał się zmienić auto i chyba mu się to udało. Niestety. Komplet składa się z przebudowanego przedniego zderzaka, elementów poszerzających błotniki, kretyńsko wyglądających wylotów w przednich błotnikach, zmodyfikowanego tylnego zderzaka oraz spojlera dachowego.
Uzupełnieniem kitu Strator GT 780 są koła z felgami Reverso II o średnicy od 20” do 22” i szerokości od 9,0” do 10,0”. Wzór obręczy nie należy do najciekawszych. Przez koła Audi staje się wizualnie cięższe niż jest w rzeczywistości.
Sytuację ratuje nieco ECU zwiększające moc wysokoprężnej jednostki napędowej. W tym Q7 silnik ma 6 cylindrów w układzie widlastym i jest wspomagany przez turbosprężarkę. Producent zastosował rzecz jasna zasobnikowy wtrysk paliwa. Po wstawieniu nowej elektroniki pod maskę Audi kierowca ma do dyspozycji 318 KM mocy maksymalnej. To aż o 73 KM więcej niż miał seryjny silnik.
Różnica w wartości momentu obrotowego obu wersji jednostki silnikowej nie jest już taka imponująca i wynosi 49 Nm. W usprawnionym samochodzie maksimum momentu obrotowego to 599 Nm.
Poza tuningiem silnika Hofele proponuje też możliwość wymiany sterownika zawieszenia. Dzięki nowemu modułowi podwozie auta powyżej prędkości 80 km/h jest obniżane o około 40 mm, a jego charakterystyka pracy zmienia się na sztywniejszą.
Ani ceny zmian oferowanych przez tunera, ani też osiągi wozu ze zmodyfikowanym silnikiem nie zostały podane.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V6, ZS
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka
- Moc maksymalna: 318 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 107,18 KM/l (seryjny – 82,58 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 599 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2295 kg
- Stosunek masy do mocy: 7,22 kg/KM (seryjny – 9,37 kg/KM)
- Długość: 5086 mm
- Wysokość: 1737 mm
- Rozstaw osi: 3002 mm
Źródło: automobilesreview