Brabus Mercedes-AMG GT S 600 (2015) - więcej mocy!
Na początku lata przekonaliśmy się jak wściekłym wozem sportowym jest Mercedes-AMG GT S. Jesteśmy jednak w stanie zrozumieć, że ktoś może chcieć więcej. Spełnić te oczekiwania postanowił Brabus.
12.09.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:28
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jeden z najbardziej znanych tunerów Mercedesa wziął na warsztat model AMG GT S. Standardowo ten wóz rozwija z 4-litrowego turbodoładowanego V8 510 KM i 650 Nm. Te parametry według katalogu pozwalają z pomocą 7-stopniowej skrzyni Speedshift rozpędzić niemieckiego sportowca do setki w 3,8 s. Prędkość maksymalna wynosi 310 km/h.
Chcecie więcej? Brabus przygotował prosty pakiet wzmacniający typu plug and play. Nowa jednostka sterująca pracą silnika pozwala wycisnąć z AMG GT S 600 KM oraz 750 Nm. Dzięki komputerowi PowerXtra B40 90-konny przyrost pomaga wyraźnie przyspieszyć sprint do setki. Czas został tu zredukowany do 3,6 s, a prędkość maksymalną podbito do 325 km/h.
Brabus zastosował także nowe, sportowe zawieszenie, które ma być bardziej skuteczne niż to, opracowane przez AMG. Obniża ono prześwit o 15 mm i tym samym przysadza środek ciężkości do ziemi.
Trzeba przyznać, że pakiet stylistyczny Brabusa 600 jest dosyć zachowawczy. Tuner do smukłej sylwetki AMG GT dołożył od siebie tylko kilka dodatków, z czego jedynie tylny spojler ma znaczący wpływ na linię auta.
Czy na tym koniec? Naturalnie wszyscy czekają na AMG GT Black Series, ale również względem Brabusa stawiane są pewne oczekiwania, które tuner musi spełnić. Chyba nikt nie wierzy, że 600 KM to ostatnie słowo w kwestii AMG GT...