BMW X3 sDrive18d - nowa wersja podstawowa
BMW X3 drugiej generacji jest całkiem udanym autem. Co więcej, biorąc pod uwagę jego ceny i fakt, że większe X5 się już trochę zestarzało, to świetna propozycja dla wszystkich szukających wygodnego i szybkiego SUV-a. Teraz będzie to także opcja dla wszystkich szukających taniego SUV-a, ponieważ do oferty dołączy nowa, tańsza wersja.
20.08.2012 | aktual.: 13.10.2022 13:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
BMW X3 drugiej generacji jest całkiem udanym autem. Co więcej, biorąc pod uwagę jego ceny i fakt, że większe X5 się już trochę zestarzało, to świetna propozycja dla wszystkich szukających wygodnego i szybkiego SUV-a. Teraz będzie to także opcja dla wszystkich szukających taniego SUV-a, ponieważ do oferty dołączy nowa, tańsza wersja.
W nomenklaturze fabrycznej BMW skrót xDrive oznacza napęd na cztery koła, podczas gdy modele sDrive wyposażone są w napęd na jedną, w przypadku obecnej gamy BMW, tylną oś. Patrząc na gamę silnikową modelu X3, łatwo zauważyć, że wszystkie auta wyposażone są w napęd na cztery koła xDrive.
Więcej informacji na temat BMW M3 F30 – jednak będzie R6 [aktualizacja][url=http://autokult.pl/12732,bmw-x3-xdrive35i-zabojca-idealow-test-autokult-pl]
[/url]
To się jednak wkrótce skończy, ponieważ - podobnie jak w przypadku mniejszego X1 - także tutaj pojawi się model przeznaczony dla kierowców, którym wystarczy napęd na jedną oś. W Niemczech już teraz do oferty BMW dołącza X3 sDrive18d.
Pod maską tego modelu pracuje dokładnie taka sama czterocylindrowa jednostka napędzająca model x3 xDrive20d, tyle że w tym przypadku produkuje ona nie 184, ale 145 KM i 360 Nm momentu obrotowego, który dostępny jest w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.
W połączeniu z manualną skrzynią biegów auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s i rozpędza się do 195 km/h. Automat przyspiesza wolniej o 0,4 s oraz osiąga prędkość maksymalną 190 km/h. Nadal jednak nie można powiedzieć, że jest to wolne auto, zwłaszcza że BMW deklaruje średnie spalanie na poziomie 5,1 l oleju napędowego na 100 km oraz emisję 135 g CO2 na każdy przejechany kilometr.
W Niemczech za BMW X3 sDrive18d trzeba zapłacić 36 200 euro. W Polsce wersja xDrive20d kosztuje 165 600 zł, więc cena słabszego modelu powinna kształtować się na poziomie około 150 000 zł.
Źródło: WCF