Black’n’white – Anderson Q7 V12 TDI Quattro (2011)

Jako swój pierwszy projekt w tym roku Anderson Germany zaprezentował potężne Audi Q7 V12 TDI, które już seryjnie dysponuje mocą 500 KM, a po tuningu ma jej jeszcze więcej.

Black’n’white – Anderson Q7 V12 TDI Quattro (2011)
Olgierd Lachowski

07.01.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:02

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Anderson Q7 V12 TDI Quattro fot.2
Anderson Q7 V12 TDI Quattro fot.2

Często zdarza się, że Anderson dość mocno zmienia wygląd przerabianych samochodów, ale w przypadku Q7 uznano, że nie ma sensu ingerować w dużym stopniu w prezencję wozu. Podjęto się zatem tylko subtelnych modyfikacji nie tyle w kwestii wyglądu, co jakości materiałów. I tak na przykład Q7 ma teraz kratkę osłaniającą chłodnicę, obudowy lusterek, tylny „dyfuzor” i relingi z włókna węglowego.

Z kolei kratki wentylacyjne z przodu, emblematy Audi i ramki okienne pomalowano na czarno. Największa zmiana zewnętrzna to koła z felgami o średnicy 22 cali i oponami 295/30.

Anderson Q7 V12 TDI Quattro fot.9
Anderson Q7 V12 TDI Quattro fot.9

W kabinie dominują dwa kontrastowe kolory. Białe są wstawki węglowe na desce rozdzielczej, kierownicy i drzwiach oraz nici użyte do pikowania tapicerki, natomiast czarne – skóra i Alcantara[sup]®[/sup] pokrywające fotele.

Tuner nie zapomniał też o lekkich modyfikacjach mechanicznych w postaci obniżenia zawieszenia przez ingerencję w program nim sterujący, zmiany układu hamulcowego, filtrów powietrza i sterownika silnika. Te dwa ostatnie ulepszenia sprawiły, że moc 12-cylindrowego silnika o objętości skokowej 6,0 l podniosła się o 50 KM do 550 KM.

Anderson Q7 V12 TDI Quattro fot.4
Anderson Q7 V12 TDI Quattro fot.4

Niestety osiągi i ceny tuningu są na razie nieznane.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V12, 60supo/sup, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5934 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 550 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 92,62 KM/l (seryjny – 84,26 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 22”
  • Koła tylne: 22”
  • Opony przednie: 295/30 R 22
  • Opony tylne: 295/30 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2605 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,74 kg/KM (seryjny – 5,21 kg/KM)
  • Długość: 5063 mm
  • Szerokość: 2000 mm
  • Rozstaw osi: 3002 mm

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
tuningauta terenoweAudi
Komentarze (0)