Bezkompromisowy – ZaWotec X‑Bow Stufe 4 (2011)
Austriackim X-Bowem wyprodukowanym przez KTM od dłuższego czasu zajmuje się również austriacki tuner ZaWotec. Najnowsza wersja ZaWoteca może śmiało konkurować z Arielem Atomem przygotowanym przez Wimmera.
14.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:45
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W seryjnym KTM-ie pod kompozytowymi osłonami umieszczony jest 2-litrowy turbodoładowany silnik wyprodukowany przez koncern Volkswagen. Umieszczona w poprzek jednostka ma moc 220 KM przy 5900 obr./min. Dzięki niej 700-kilogramowy pojazd przyspiesza do 100 km/h w 5,30 s, a jego prędkość maksymalna to 217 km/h.
Mimo że X-Bow dysponuje co najmniej przyzwoitymi osiągami i bardzo dobrymi własnościami jezdnymi znajdują się osoby, które potrzebują czegoś więcej. Na zapotrzebowanie na jeszcze bardziej szalonego KTM odpowiada od dłuższego czasu austriacka firma ZaWotec.
W tej chwili dostępne są 4 wersje, wśród których Stage 4 jest najbardziej zaawansowaną pod względem zmian.
W Stage 4 motor ma zmienioną turbosprężarkę na BorgWarner K04, zamontowany nowy sportowy układ wydechowy ze 100-celowym reaktorem katalitycznym oraz zmienione filtry powietrza i elektronikę. Te wszystkie modyfikacje windują moc jednostki napędowej do 370 KM.
X-Bow Stage 4 ma też zmienioną skrzynię biegów. Zamiast seryjnej manualnej skrzynki w aucie instalowana jest ważąca zaledwie 49 kg 6-biegowa skrzynia sekwencyjna. W niższych poziomach zmian dostępna jest też skrzynka DSG.
Oprócz innej skrzyni w układzie napędowym pojawia się nowe, wytrzymalsze od fabrycznego sprzęgło oraz mechanizm różnicowy Drexler z blokadą.
W ofercie tunera od niedawna znajduje się regulowane zawieszenie firmy Bilstein. Na życzenie klienta ZaWotec może również uzbroić KTM-a w ABS.
ZaWotec nie podaje osiągów X-Bowa Stufe 4, ale jako punkt odniesienia do wyrobienia sobie zdania o możliwościach tego KTM-a niech będzie czas osiągnięty na Hockenheimringu w zeszłym roku podczas TunerGP wynoszący 1:09,021 min. Tyle że wtedy bolid był mniej zaawansowany pod względem przeróbek.
Cenę można poznać kontaktując się z firmą tuningową.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: R4
- Ustawienie: Centralnie, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka BorgWarner K04
- Moc maksymalna: 370 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 186,49 KM/l (seryjny – 110,89 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, sekwencyjna
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 305 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 262 mm
- Koła przednie: 17”
- Koła tylne: 18”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 700 kg
- Stosunek masy do mocy: 1,89 kg/KM (seryjny – 3,18 kg/KM)
- Długość: 3670 mm
- Szerokość: 1870 mm
- Rozstaw osi: 2430 mmblock position=\inside7928/block
Źródło: ZaWotec