Bez wielkich zmian – Graf Weckerle R8 (2012)
Dwa poprzednie wozy firmy Graf Weckerle przyzwyczaiły nas do tego, że tuner ten buduje potężne maszyny. Tym razem Graf Weckerle też wzięło się do supersportowego auta, ale jakoś zabrakło umiejętności, żeby je ostro podkręcić.
24.06.2012 | aktual.: 13.10.2022 13:57
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dwa poprzednie wozy firmy Graf Weckerle przyzwyczaiły nas do tego, że tuner ten buduje potężne maszyny. Tym razem Graf Weckerle też wzięło się do supersportowego auta, ale jakoś zabrakło umiejętności, żeby je ostro podkręcić.
Mowa o Audi R8 po liftingu, które od 2010 roku może pochwalić się w wersji seryjnej mocą 430 KM zamiast 420 KM. Silnik jest nadal ten sam, czyli 4,2-litrowe wolnossące V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka napędowa ciągle też znajduje się w tym samym miejscu, a więc jest zabudowana centralnie.
Jeśli ktoś liczy na stado dodatkowych koni mechanicznych, to jednak powinien szukać sobie innego przedsiębiorstwa zajmującego się tuningiem Audi. Graf Weckerle ograniczyło się tylko do wymiany centralnej jednostki sterującej i układu wydechowego na jeszcze bardziej sportowy, co poskutkowało wzrostem mocy o 25 KM. W „wydechu” jest możliwość regulowania natężenia dźwięku przez otwarcie lub zamknięcie klapy.
Dzięki nowemu zawieszeniu auto będzie trzymało się lepiej drogi. Ten nowy zestaw to oczywiście układ posiadający regulację wysokości i mogą się w nim zawierać zarówno zwykłe amortyzatory, jak i amortyzatory wypełnione cieczą magnetoreologiczną.
Tak naprawdę gwoździem programu są felgi. Zakład Graf Weckerle specjalizuje się w produkcji felg o dowolnym wzorze tarczy. Kształty felgom nadawane są poprzez obróbkę skrawaniem na obrabiarce numerycznej.
Do tego samochodu firma przygotowała obręcze o średnicy 20”, które mają szerokość 9,0” z przodu oraz 12,0” z tyłu. W przeciwieństwie do poprzednich projektów (Ferrari 458 Italia i 599 GTB) tuner nie zdecydował się na jakiś dziwny wzór, a postawił na bardziej klasycznie wyglądające pięcioramienne felgi, które zresztą dobrze pasują do tego Audi. Na obręcze założono opony 245/30 (oś przednia) i 305/25 (koła tylne).
Lista konkurencyjnych samochodów znajduje się poniżej.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup
- Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4163 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 455 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 109,30 KM/l (seryjny – 103,30 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 9,0 x 20”
- Koła tylne: 12,0 x 20”
- Opony przednie: 245/30 R 20
- Opony tylne: 305/25 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1635 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,59 kg/KM (seryjny – 3,80 kg/KM)
- Długość: 4435 mm
- Szerokość: 1904 mm
- Rozstaw osi: 2650 mmblock position=\inside5418/block
Źródło: autoblog