Bez oszczędności na mocy – Amari Range Rover Sport Supercharged (2011)

Brytyjski tuner Amari jeszcze nie skończył prac nad Lamborghini Gallardo, a już prezentuje Range Rovera Sport z pakietem stylistycznym i wzmocnionym do 620 KM silnikiem.

Bez oszczędności na mocy – Amari Range Rover Sport Supercharged (2011)
Olgierd Lachowski

19.02.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Amari Range Rover Sport Supercharged fot.1
Amari Range Rover Sport Supercharged fot.1

Range Rover łączący w sobie „umiejętności” terenowe i luksus wyposażany jest w jeden z dwóch silników. Ten, który dziś nas interesuje to jednostka AJ133, która przez Land Rovera jest oznaczana jako LR-V8. Motor ten ma 8 cylindrów w układzie widlastym i legitymuje się objętością skokową wynoszącą 5 litrów.

Silnik ma doładowanie w postaci sprężarki mechanicznej. AJ133 w wersji seryjnej produkuje aż 510 KM mocy przy 6000-6500 obr./min i 625 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie od 2500 do 5500 obr./min.

Ten sam silnik wykorzystywany jest w Jaguarach, np. w modelach XFR, XJR i XKR. W wersji wyścigowej motor ma 550 KM, natomiast tuner pracuje nad jeszcze mocniejszą niż wyścigowa odmianą, która będzie się charakteryzowała mocą 620 KM. W jaki sposób zostaną wydobyte dodatkowe konie mechaniczne, Amari nie podało.

Amari Range Rover Sport Supercharged fot.2
Amari Range Rover Sport Supercharged fot.2

Oprócz tuningu mechanicznego Brytyjczycy opracowali pakiet spojlerów, wśród których są zmienione przedni i tylny zderzak, dodane poszerzenia błotników i listwy progowe. Elementy te wykonane są z ABS-u lub z kompozytu węglowego.

Do wyboru jest jeden z trzech rodzajów felg. Na wizualizacjach widoczne są felgi AD1.

Na razie nie wiadomo kiedy pierwszy samochód zostanie ukończony, jakimi będzie dysponował osiągami, ani ile kosztuje kompletny tuning.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5000 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor
  • Moc maksymalna: 620 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 124,00 KM/l (seryjny – 102,00 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2665 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,30 kg/KM (seryjny – 5,23 kg/KM)
  • Długość: 4783 mm
  • Szerokość: 2004 mm
  • Rozstaw osi: 2745 mmblock position=\inside8235/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
tuningauta terenoweLand Rover
Komentarze (0)