Bentley Continental GT V8 i GTC V8 [NAIAS 2012 - aktualizacja]
W połowie grudnia Piotrek Ślusarczyk informował, że Bentley zaprezentuje na salonie samochodowym w Detroit Continentala z nadwoziem coupé i kabrioleta wyposażonego w 500-konny silnik V8. Oto i one.
12.01.2012 | aktual.: 07.10.2022 18:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W połowie grudnia Piotrek Ślusarczyk informował, że Bentley zaprezentuje na salonie samochodowym w Detroit Continentala z nadwoziem coupé i kabrioleta wyposażonego w 500-konny silnik V8. Oto i one.
Nowa wersja silnikowa plasuje się poniżej odmiany z motorem W12. Jednostka napędowa jest mniejsza od starszej siostry o 2 l, ale do słabych nie należy. Dzięki dwóm turbosprężarkom V8 generuje 507 KM mocy maksymalnej przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 660 Nm już przy 1700 obr./min.
W Continentalu GT V8 (GTC V8) napęd przekazywany jest nadal na wszystkie koła (tak jak w W12, w nowym wozie rozdział siły napędowej wynosi 40%/60% - przód/tył), ale zamiast 6-biegowego automatu Brytyjczycy w nowej wersji silnikowej instalują 8-biegową automatyczną skrzynię biegów.
GT V8 i GTC V8 mają dokładnie takie same wymiary jak ich mocniejsze odpowiedniki, ale są od nich minimalnie lżejsze. GT V8 według katalogów waży 2295 kg (to o 25 kg mniej niż W12), a wersja z otwieranym dachem – 2470 kg (to też o 25 kg mniej niż W12).
Mniejsza masa własna i nowa skrzynia biegów pozwalająca dobrze wykorzystać możliwości silnika przekładają się na dobre czasy przyspieszeń do 100 km/h. Odmiana coupé potrzebuje 4,80 s na osiągnięcie tej prędkości, a wersja cabrio równe 5 s. Są to wyniki o 0,20 s gorsze niż w Continentalach W12. Prędkość maksymalna Continentala GT V8 została ustalona na 303 km/h (o 15 km/h mniej niż w wersji W12), a GTC V8 na 301 km/h (o 13 km/h mniej niż w odmianie W12).
Co ważne, nowy silnik emituje mniej tlenku węgla (IV)[sup]1)[/sup] niż większy brat, ale Bentley jeszcze nie podał, ile to dokładnie jest. Motor W12 emitował 384 g/km.
Nowa odmiana silnikowa jest nieco inna wizualnie od potężniejszego brata, jednak różnice są minimalne. Chodzi tutaj m.in. o siatkę atrapy chłodnicy, która jest czarna, czy inne końcówki rur wydechowych.
Oprócz oficjalnych zdjęć przygotowanych przez Bentleya dostępne są też fotografie z wystawy. Jedne i drugie znajdziecie w galerii. Można obejrzeć też trzy filmiki promocyjne.
2013 Bentley Continental GT V8 bites
2013 Bentley Continental GT V8 beauty footage
Bentley Continental GT V8 engine computer animation
[sup]1)[/sup] Jest to nowe oznaczenie dwutlenku węgla (CO2)
Aktualizacja 12 stycznia 2012
W Internecie pojawił się krótki filmik z jazdy Bentleyem Continentalem GT z silnikiem V8, przeprowadzonej przez magazyn Autocar. Warto zobaczyć.
Bentley Continental GT V8 video review
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3999 cmsup3/sup
- Doładowanie: dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 507 KM przy 6000 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 126,78 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 660 Nm przy 1700-5000 obr./min
- Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2270 kg (GT), 2470 kg (GTC)
- Stosunek masy do mocy: 4,48 kg/KM (GT), 4,87 kg/KM (GTC)
- Długość: 4806 mm
- Szerokość: 1943 mm
- Wysokość: 1404 mm (GT), 1403 mm (GTC)
- Rozstaw osi: 2746 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,80 s (GT), 5,00 s (GTC)
- Prędkość maksymalna: 303 km/h (GT), 301 km/h (GTC)block position=\inside6626/block
Źródło: carscoop (foto)