Będą nowe fotoradary. ITS czeka na analizę CANARD
Instytut Transportu Samochodowego podpisał umowę z CANARD GITD na wykonanie analizy bezpieczeństwa na drogach i wytypowaniu nowych miejsc, w których postawione zostaną fotoradary. Będzie też więcej mobilnych stacji kontrolnych.
10.05.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:02
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
ITS kontynuuje projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, który teraz wchodzi w kolejny etap. Podpisana z CANARD umowa na wykonanie analiz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ma w tym pomóc. Zwiększenie liczby urządzeń rejestrujących prędkość ma wpłynąć na zmniejszenie liczby wypadków spowodowanych niedostosowaniem prędkości do warunków ruchu.
ITS podpiera się danymi historycznymi. W ciągu minionych 10 lat od wprowadzenia automatycznego systemu nadzoru nad ruchem drogowym liczba wypadków spadła o 12 522, natomiast ofiar śmiertelnych o 1710 rocznie.
Co interesujące, w opinii społecznej m.in. fotoradary mają bezpośredni wpływ na zmniejszenie liczby wypadków w miejscach, w których zostały zainstalowane. 66 proc. respondentów w ankiecie opowiada się za tymi urządzeniami poprawiającymi bezpieczeństwo, a zasadność instalacji fotoradarów w miejscach, gdzie często dochodzi do wypadków drogowych, wskazało aż 93 proc. ankietowanych.
Najbardziej newralgiczne miejsca poznamy w ciągu 6 miesięcy
Tyle czasu wyznaczono na realizację analizy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i opracowanie listy lokalizacji dla nowych stacjonarnych urządzeń rejestrujących do punktowego pomiaru prędkości, urządzeń służących do kontroli wjazdu na czerwonym świetle (oddzielnie skrzyżowania oraz przejazdy kolejowe) oraz urządzeń do odcinkowego pomiaru średniej prędkości. Po zakończeniu analizy fotoradarów przybędzie lub zostaną przeniesione już używane.
Nowy sprzęt do kontroli stanu technicznego pojazdów
Tymczasem Inspektorzy Transportu Drogowego dostaną niebawem nowy sprzęt do badania sprawności pojazdów.
Planowane jest wyposażenie wszystkich wojewódzkich inspektoratów transportu drogowego w mobilne stacje diagnostyczne. Planowany jest również zakup 64 pojazdów z zabudową biurową oraz specjalistycznym wyposażeniem.
- Mobilna stacja diagnostyczna (...) to uniwersalne urządzenie o niewielkich wymiarach, którego rozłożenie trwa tylko kwadrans. Jednym z największych atutów tej stacji jest możliwość szybkiego przygotowania do pracy i przemieszczania - mówiła w styczniu Anna Sokołowska - Olesik ze Śląskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego.