Używane Renault Laguna II - typowe awarie i problemy
Ostatnio w naszym cyklu dominowały auta niemieckie i japońskie, ale już najwyższy czas na zmiany. Dlatego tym razem przyjrzymy się jednemu z najbardziej popularnych francuskich samochodów o niebanalnej stylistyce, czyli Renault Laguna II. Fanatycy niemieckich i japońskich pojazdów mawiają, że nie kupuje się aut na literę F. Czy mają rację? Zobaczcie sami.
12.11.2010 | aktual.: 30.03.2023 10:35
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Renault Laguna drugiej generacji zadebiutowała w 2000 roku i w niezmienionej formie oferowana była do roku 2005, kiedy to Francuzi przeprowadzili gruntowny facelifting. Produkcja auta zakończyła się trzy lata później, kiedy to na rynek trafiła nowa odmiana tego model. Decydując się na Lagunę mamy do wyboru szeroki wachlarz jednostek napędowych:
- 1,6 i 16V (107KM)
- 1,6 i 16V (115KM)
- 1,8 16V (120KM)
- 2,0 i 16V (135KM)
- 2,0 IDE 16V (140KM)
- 2,0 i 16V Turbo (170KM)
- 2,0 i T 16V (165KM)
- 2,0 i 16V GT (204KM)
- 3,0 V6 24V (210KM)
- 1,9 dCi (95KM)
- 1,9 dCi (100KM)
- 1,9 dCi (107KM)
- 1,9 dCi (120KM)
- 1,9 dCi (130KM)
- 2,0 dCi (150KM)
- 2,2 dCi (150KM)
- 2,0 dCi FAP (175KM)
Decydując się na silnik benzynowy powinniśmy wziąć pod uwagę motor 1,6, a także 1,8 i 2,0 ( z wyjątkiem wersji IDE i Turbo). 3-litrowa V6-ka nie tylko więcej pali, ale jest również droga w serwisowaniu. Jeśli zechcemy kupić wysokoprężną jednostkę napędową, wówczas zaleca się 1,9 dCi, co prawda nie jest to wzór bezawaryjności, ale z pewnością będzie on mniej problemowy w eksploatacji niż 2,2 dCi.
Niestety Renault Laguna II to auto o podwyższonym ryzyku, więc ewentualnych awarii możemy spodziewać się niemal w każdej jednostce napędowej. Benzynowe silniki 1,6 i 1,8 borykają się z usterkami komputera sterującego wtryskiem ECU. W niektórych motorach benzynowych dochodzi do defektu przepustnicy.
Z kolei w silnikach diesla słabymi punktami są: turbosprężarki, układ wtryskowy, a także dwumasowe koła zamachowe. Ponadto dość nietrwałe okazuje się przednie zawieszenie, gdzie stosunkowo szybko zużywają się sworznie wahaczy. Z tyłu z kolei użytkownicy narzekają na niską jakość łożysk kół.
Karta służąca do uruchamiania silnika i otwierania zamków też nie jest wolna od wad. Często zdarza się, że albo przestają działać jej przyciski, albo auto po prostu nie wykrywa obecności tej karty, co uniemożliwia dostanie się do samochodu.
Co więcej, dość powszechnym problemem jest awaria z czujnikami ciśnienia w oponach. Wielu użytkowników narzeka również na kłopoty z elektroniką. Uciążliwe są również usterki układu elektrycznego wycieraczek, mechanizmu elektrycznego podnoszenia szyb, a także centralnego zamka.
W wielu egzemplarzach szwankuje wyświetlacz automatycznej klimatyzacji Climatronic. Ponadto właściciele Laguny II narzekają na trzeszczące plastiki deski rozdzielczej. Podsumowując, Renault Laguna drugiej generacji to ciekawe stylistycznie auto z nowatorskimi rozwiązaniami, największą zaletą tego samochodu jest bardzo komfortowe zawieszenie, ciekawa oferta silnikowa oraz bardzo korzystne ceny. Niestety kupując to auto musimy liczyć się z podwyższonym ryzykiem wystąpienia awarii.