Używana Honda Accord VII - typowe awarie i problemy
Honda Accord VII to zdaniem wielu ludzi czyste uosobienie niezawodności. Czy tak jest naprawdę? Zweryfikujmy legendy krążące o tym aucie na podstawie opinii jego użytkowników i raportów bezawaryjności.
04.02.2011 | aktual.: 30.03.2023 10:20
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Szósta generacja Accorda produkowana była w Anglii przez co ściągnęła na siebie falę krytyki. W przypadku jego następcy producent postanowił powierzyć produkcję rodzimym zakładom. W salonach auto zagościło w 2002 roku. Jedną z najciekawszych cech nowego wówczas modelu był nowoczesny design.
W czasie premiery Japończycy nie oferowali żadnej jednostki wysokoprężnej co uległo zmianie już rok później, kiedy to po raz pierwszy w historii pod maską Hondy Accord pojawiło się 2,2-litrowe i-CTDi z wtryskiem typu common rail.
W 2006 roku koncern Hondy przeprowadził gruntowny facelifting poprawiając przy tym subtelnie walory estetyczne i jakość wykończenia auta. Ostatni Accord VII generacji zjechał z taśm montażowych w 2008 roku. Samochód oferowany był w dwóch wersjach nadwoziowych, sedan oraz kombi. Klienci mieli do wyboru tylko trzy jednostki napędowe:
2.0 VTEC (155 KM)
2.4 VTEC (190 KM)
2.2 i-CTDi (140 KM)
Które z nich warto polecić? Właściwie każdy wybór będzie dobry. Spośród silników benzynowych równie bezawaryjny okazuje się być zarówno 2-litrowy jak i 2,4-litrowy VTEC. Decydując się na wersję sprzed faceliftingu bezpieczniej jest jednak wybrać mocniejszy z nich.
Dlaczego? Ponieważ w 2-litrowych jednostkach benzynowych na początku produkcji montowano zawodne pod względem trwałości wałki rozrządu.
Diesel też okazuje się bardzo udaną jednostką napędową zarówno pod względem dynamiki jak i bezawaryjności. i-CTDi to bezkompromisowo jedna z najbardziej wytrzymałych konstrukcji.
Co ciekawe, typowe usterki nowoczesnych diesli takie jak awarie układu wtryskowego czy rozsypujące się dwumasowe koła zamachowe właściwie tutaj nie występują. Co niestety nie oznacza, że silnik ten jest wolny od wad.
Jakie problemy może przysporzyć nam ten motor? Przede wszystkim warto wspomnieć o hałasującym łańcuchu rozrządu, który przy zarejestrowaniu tego objawu należy niezwłocznie wymienić. Koszt samych elementów potrzebnych do wykonania tej operacji to około 1700 zł.
W jednostkach wysokoprężnych pojawia się również problem z kolektorem wydechowym, który z powodu zastosowania nieodpowiedniego materiału po prostu samoistnie pęka. W większości aut wymieniano go w ramach gwarancji, jednak nie we wszystkich.
W autach z początku produkcji montowano nietrwałe tuleje gumowe przedniego stabilizatora. Objawem ich zużycia są stuki dochodzące z przodu pojazdu, szczególnie na mniejszych, często występujących nierównościach.
Oprócz wymienionych wyżej awarii większość problemów trapiących tą generację Accorda to drobnostki. Parujące reflektory, awarie systemu poziomującego reflektory ksenonowe, a także wadliwy siłownik centralnego zamka to usterki odnotowywane sporadycznie.
Kierowcy do wad tej generacji Accorda zaliczają również słabej jakości plastiki użyte wewnątrz, które z czasem zaczynają skrzypieć. Ponadto zbyt szybko zużywają się klocki hamulcowe. Często już po przejechaniu 20 000 km wymagają wymiany. Karoseria tego Japończyka też nie zasługuje na pochwałę dlatego, że jest niezwykle podatna na zarysowania z powodu za cienkiej warstwy lakieru.
W modelach sprzed modernizacji, w okolicach chromowanych listewek na masce, a także na nadkolach i tylnej klapie może pojawić się rdza. Posiadacze wersji kombi często narzekają na zacinający się mechanizm elektrycznego otwierania klapy bagażnika.
Na koniec zobaczmy jak Accord VII wypada w rankingach niezawodności TUV. W kategorii aut 4 i 5-letnich Honda Accord uplasowała się dopiero na 84. miejscu zostając daleko w tyle za Toyotą Avensis (12.), a także Fordem Mondeo (54.).
Biorąc pod uwagę pojazdy z 6 i 7-letnim stażem warto zauważyć, że Accord wypadł tu znacznie lepiej zajmując 46. miejsce i wyprzedzając przy tym Forda Mondeo (49.) oraz Volkswagena Passata (61.). W tym przypadku najlepszy w swojej klasie okazał się Saab 9-3, który zajął 13. lokatę nieznacznie wyprzedzając Toyotę Avensis (15.). Jeżeli chodzi o auta z początku produkcji czyli 8 i 9-letnie to Honda Accord zajmuje tu drugie miejsce w swoim segmencie zaraz za Audi A4, a w zestawieniu ogólnym dopiero 24. lokatę.
A jak wygląda serwisowanie tego auta? Wymianę oleju silnikowego zarówno w motorach benzynowych jak i w dieslach producent zaleca co 20 000 km. Przy takiej samej częstotliwości należy zmieniać także filtr przeciwpyłkowy.
Filtr powietrza podlega wymianie po 40 000 km. Świece zapłonowe należy wymieniać co 40 000 km, a w przypadku świec irydowych co 120 000 km. Ciekawostką jest również częstotliwość z jaką należy serwisować płyn chłodniczy, pierwsza wymiana powinna nastąpić po przejechaniu 200 000 km lub po upływie 10 lat, każda następna skraca ten okres o połowę. Płyn hamulcowy należy wymieniać co 3 lata, a filtr paliwa co 120 000 km.
Podsumowując, Honda Accord VII jest idealną propozycją dla osób szukających niezawodnego pojazdu o stosunkowo umiarkowanych osiągach, dobrych własnościach jezdnych i nowoczesnym designie. Accord to auto trwałe, niestety jeśli jednak już zdarzy się mu jakaś usterka to jej naprawa będzie nas słono kosztować. Osoby oczekujące komfortu mogą się nieco rozczarować, z powodu dość twardego zawieszenia próżno go tutaj szukać.