Auto Union jako elektrowóz – Audi Stromlinie 75 Concept (2013) [wyścigi]

Lukas Rittwage – student wzornictwa – zaproponował nowoczesną wizję wyścigowego supersamochodu sprzed lat, w którym Bernd Rosemeyer stracił życie – Auto Union Typ C Stromlinienwagen. Według wizji projektanta nowa maszyna miałaby być napędzana silnikami elektrycznymi.

Auto Union jako elektrowóz – Audi Stromlinie 75 Concept (2013) [wyścigi]
Olgierd Lachowski

14.02.2013 | aktual.: 13.10.2022 14:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Stromlinienwagen był wersją Auto Uniona Typ C przeznaczoną do bicia rekordów prędkości na drogach publicznych. Samochód wyróżniał się m.in. specjalnym pakietem aerodynamicznym oraz wzmocnionym w stosunku do wersji torowej 560-konnym silnikiem.

Obraz

28 stycznia 1938 roku podczas „Rekordwoche” w trakcie jednej z prób pobicia rekordu prędkości doszło do tragedii, w której zginął jeden z najwybitniejszych kierowców w historii wyścigów – Bernd Rosemeyer.

W wyniku zjechania na pas zieleni rozdzielającej dwa pasy autostrady Rosemayer stracił panowanie nad rozpędzoną do ponad 400 km/h maszyną. Następnie bolid rolował kilka razy, by wreszcie zatrzymać się nieopodal wiaduktu. Lekarz nadzorujący zawody – dr Gläser – odnalazł żyjącego jeszcze zawodnika około 100 m od rozbitego wozu. Wkrótce jednak serce Rosemeyera przestało bić.

Obraz

Dla uczczenia 75. rocznicy śmierci bohaterskiego kierowcy i fantastycznego, a jednocześnie pechowego wozu Lukas Rittwage przedstawił współczesną interpretację Auto Uniona Typ C Stromlinienwagena. Według założeń projektanta nowe wyścigowe auto miałoby bazować na prototypie Audi R8 E-Tron Concept, czyli miałoby być napędzane silnikami elektrycznymi.

Lukas Rittwage podał nawet wymiary nadwozia oraz kół. Stromlinie ma 4750 mm długości, równe 2 m szerokości i 1090 mm wysokości. Wirtualna maszyna porusza się na 18-calowych felgach z oponami 235/40 (przód) i 285/35 (tył).

Obraz

Niestety nie wiadomo, jakimi osiągami dysponowałby ten samochód, gdyby w ogóle powstał.

Więcej informacji o wypadku Bernda Rosemeyera i historii Auto Uniona Typ C znajdziecie w jednym z kolejnych odcinków „Historii motorsportu”.

Lista innych samochodów rajdowych i wyścigowych opisywanych na łamach Autokultu znajduje się poniżej.

Inne samochody:

Dane techniczne

  • Typ: silniki elektryczne

Hamulce i koła:

  • Koła przednie: 18”
  • Koła tylne: 18”
  • Opony przednie: 235/40 R 18
  • Opony tylne: 285/35 R 18

Masy i wymiary:

  • Długość: 4750 mm
  • Szerokość: 2000 mm
  • Wysokość: 1090 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]

Źródło: AMuS

Komentarze (0)