Auto Union jako elektrowóz – Audi Stromlinie 75 Concept (2013) [wyścigi]
Lukas Rittwage – student wzornictwa – zaproponował nowoczesną wizję wyścigowego supersamochodu sprzed lat, w którym Bernd Rosemeyer stracił życie – Auto Union Typ C Stromlinienwagen. Według wizji projektanta nowa maszyna miałaby być napędzana silnikami elektrycznymi.
14.02.2013 | aktual.: 13.10.2022 14:04
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Stromlinienwagen był wersją Auto Uniona Typ C przeznaczoną do bicia rekordów prędkości na drogach publicznych. Samochód wyróżniał się m.in. specjalnym pakietem aerodynamicznym oraz wzmocnionym w stosunku do wersji torowej 560-konnym silnikiem.
28 stycznia 1938 roku podczas „Rekordwoche” w trakcie jednej z prób pobicia rekordu prędkości doszło do tragedii, w której zginął jeden z najwybitniejszych kierowców w historii wyścigów – Bernd Rosemeyer.
W wyniku zjechania na pas zieleni rozdzielającej dwa pasy autostrady Rosemayer stracił panowanie nad rozpędzoną do ponad 400 km/h maszyną. Następnie bolid rolował kilka razy, by wreszcie zatrzymać się nieopodal wiaduktu. Lekarz nadzorujący zawody – dr Gläser – odnalazł żyjącego jeszcze zawodnika około 100 m od rozbitego wozu. Wkrótce jednak serce Rosemeyera przestało bić.
Dla uczczenia 75. rocznicy śmierci bohaterskiego kierowcy i fantastycznego, a jednocześnie pechowego wozu Lukas Rittwage przedstawił współczesną interpretację Auto Uniona Typ C Stromlinienwagena. Według założeń projektanta nowe wyścigowe auto miałoby bazować na prototypie Audi R8 E-Tron Concept, czyli miałoby być napędzane silnikami elektrycznymi.
Lukas Rittwage podał nawet wymiary nadwozia oraz kół. Stromlinie ma 4750 mm długości, równe 2 m szerokości i 1090 mm wysokości. Wirtualna maszyna porusza się na 18-calowych felgach z oponami 235/40 (przód) i 285/35 (tył).
Niestety nie wiadomo, jakimi osiągami dysponowałby ten samochód, gdyby w ogóle powstał.
Więcej informacji o wypadku Bernda Rosemeyera i historii Auto Uniona Typ C znajdziecie w jednym z kolejnych odcinków „Historii motorsportu”.
Lista innych samochodów rajdowych i wyścigowych opisywanych na łamach Autokultu znajduje się poniżej.
Inne samochody:
Dane techniczne
- Typ: silniki elektryczne
Hamulce i koła:
- Koła przednie: 18”
- Koła tylne: 18”
- Opony przednie: 235/40 R 18
- Opony tylne: 285/35 R 18
Masy i wymiary:
- Długość: 4750 mm
- Szerokość: 2000 mm
- Wysokość: 1090 mm
Źródło: AMuS