Audi TT clubsport turbo concept - komplet informacji
Znamy już niemal wszystkie informacje techniczne na temat koncepcyjnego Audi TT clubsport, które zostanie zaprezentowane nad jeziorem Wörthersee.
14.05.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:07
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Audi TT clubsport turbo koncept to najnowsza wizja Audi w dziedzinie techniki powiązanej z motorsportem. Samochód ma kilka innowacyjnych rozwiązań technicznych, które z pewnością w przyszłości trafią do modeli produkcyjnych.
Silnik i e-turbo
Jedną z nich jest elektryczne doładowanie (EAV). Audi potwierdza, że elektryczna sprężarka to rozwiązanie, które pojawi się niebawem w silnikach TDI i jako pierwszy producent na świecie prezentuje to urządzenie w silniku benzynowym. Wielką zaletą elektrycznych sprężarek jest całkowity brak turbodziury, działają od najniższych obrotów i niemal natychmiast generują maksymalne ciśnienie doładowania.
Jeśli chodzi o sam silnik koncepcyjnego samochodu to jest nim 5-cylindrowa jednostka TFSI o pojemności 2,5 l i mocy 600 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 650 Nm rozwijany jest w przedziale od 3000 do 7000 obr./min. Moc na wszystkie koła przenosi manualna skrzynia biegów i sprzęgło wielopłytkowe umieszczone przy tylnej osi. Auto dzięki masie 1396 kg rozwija pierwszą setkę w 3,6 s oraz prędkość maksymalną 310 km/h.
Bardzo przyjemny jest dźwięk silnika i wydechu. Układ wydechowy zaprojektowano tak, by wytwarzał minimalne przeciwciśnienie. Zaraz za wyścigowym tłumikiem zamontowano dodatkową rurę odprowadzającą spaliny.
Instalacja 48 V
Kolejną innowacją w tym modelu jest 48-woltowa instalacja, która odpowiada za napęd elektrycznych sprężarek. Energia magazynowana jest w kompaktowych akumulatorach litowo-jonowych umieszczonych w bagażniku, a gromadzona jest w procesie rekuperacji.
Nadwozie
Samochód ma długość 4,33 m i szerokość 1,97 m przy rozstawie osi wynoszącym 1736 mm. Nadwozie pomalowano kolorem o nazwie Ferrotitanium. Nadkola wyposażono w otwory odprowadzające ciepłe powietrze z hamulców. Spojler ma ręczną regulację pochylenia płata i jest to rozwiązanie niemal identyczne z tym, które można zobaczyć w wyścigowym Audi Sport TT Cup, choć jest tu szerszy o 20 cm. Większość elementów aerodynamicznych, m. in. spojler, progi czy dyfuzor wykonano z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFK).
Wnętrze
Wnętrze tego samochodu wyposażono w klatkę bezpieczeństwa wykonaną z tytanu. Kierowca i pasażer siedzą w kubełkowych fotelach z czteropunktowymi pasami, a przed kierowcą umieszczono zestaw Audi virtual cockpit. Materiały, jakich użyto do wykonania wnętrza to głównie CFK i czarna Alcantara.