Audi TT clubsport turbo concept - komplet informacji
Znamy już niemal wszystkie informacje techniczne na temat koncepcyjnego Audi TT clubsport, które zostanie zaprezentowane nad jeziorem Wörthersee.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Audi TT clubsport turbo koncept to najnowsza wizja Audi w dziedzinie techniki powiązanej z motorsportem. Samochód ma kilka innowacyjnych rozwiązań technicznych, które z pewnością w przyszłości trafią do modeli produkcyjnych.
Silnik i e-turbo
Jedną z nich jest elektryczne doładowanie (EAV). Audi potwierdza, że elektryczna sprężarka to rozwiązanie, które pojawi się niebawem w silnikach TDI i jako pierwszy producent na świecie prezentuje to urządzenie w silniku benzynowym. Wielką zaletą elektrycznych sprężarek jest całkowity brak turbodziury, działają od najniższych obrotów i niemal natychmiast generują maksymalne ciśnienie doładowania.
Jeśli chodzi o sam silnik koncepcyjnego samochodu to jest nim 5-cylindrowa jednostka TFSI o pojemności 2,5 l i mocy 600 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 650 Nm rozwijany jest w przedziale od 3000 do 7000 obr./min. Moc na wszystkie koła przenosi manualna skrzynia biegów i sprzęgło wielopłytkowe umieszczone przy tylnej osi. Auto dzięki masie 1396 kg rozwija pierwszą setkę w 3,6 s oraz prędkość maksymalną 310 km/h.
Bardzo przyjemny jest dźwięk silnika i wydechu. Układ wydechowy zaprojektowano tak, by wytwarzał minimalne przeciwciśnienie. Zaraz za wyścigowym tłumikiem zamontowano dodatkową rurę odprowadzającą spaliny.
Instalacja 48 V
Kolejną innowacją w tym modelu jest 48-woltowa instalacja, która odpowiada za napęd elektrycznych sprężarek. Energia magazynowana jest w kompaktowych akumulatorach litowo-jonowych umieszczonych w bagażniku, a gromadzona jest w procesie rekuperacji.
Nadwozie
Samochód ma długość 4,33 m i szerokość 1,97 m przy rozstawie osi wynoszącym 1736 mm. Nadwozie pomalowano kolorem o nazwie Ferrotitanium. Nadkola wyposażono w otwory odprowadzające ciepłe powietrze z hamulców. Spojler ma ręczną regulację pochylenia płata i jest to rozwiązanie niemal identyczne z tym, które można zobaczyć w wyścigowym Audi Sport TT Cup, choć jest tu szerszy o 20 cm. Większość elementów aerodynamicznych, m. in. spojler, progi czy dyfuzor wykonano z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFK).
Wnętrze
Wnętrze tego samochodu wyposażono w klatkę bezpieczeństwa wykonaną z tytanu. Kierowca i pasażer siedzą w kubełkowych fotelach z czteropunktowymi pasami, a przed kierowcą umieszczono zestaw Audi virtual cockpit. Materiały, jakich użyto do wykonania wnętrza to głównie CFK i czarna Alcantara.