Audi RS3 Sportback od MR Racing - 510 KM na życzenie

Trudno o bardziej rozwojowy w kwestii osiągów samochód kompaktowy na rynku. Już seryjne Audi RS3 ma silnik o mocy 367 KM i przeniesienie napędu na cztery koła, które nie pozwala marnować trakcji na poślizgi. Tunerzy biją się o miano tego, który wyciśnie więcej z tej maszyny.

Audi RS3 Sportback od MR Racing - 510 KM na życzenie
Marcin Łobodziński

03.04.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:23

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kompakt z silnikiem 2.5 turbo i napędem na cztery koła – czy można wskazać bardziej podatne na tuning auto tej klasy? Jest tylko jedna wada. Cena wynosząca 257 tys. zł to jakiś koszmar. Jednak poza nią, mamy już same zalety - dużą pojemność i kompaktowe rozmiary, dzięki czemu samochód pozostaje dobrze wyważony. Osiąga fabrycznie 367 KM i 465 Nm momentu obrotowego. To wystarczy, by katapultować auto do setki w 4,3 s i osiągnąć 280 km/h. Liga samochodów sportowych czystej krwi, a do tego ponadprzeciętna przyczepność dzięki napędowi quattro. Jednak nie każdemu takie parametry wystarczają, a tunerzy mają tu ogromne pole do popisu.

Obraz

Jednostka 2.5 TFSI jest wyjątkowo podatna na modyfikacje. Pojawiły się już ponad 500-konne potwory, m. in. 502-konny, przygotowany przez niemiecką stają MTM, którą można by nawet uznać za niemal fabrycznego tunera samochodów Audi serii RS. Są jednak inne firmy, które lubią takie zabawy. Ot chociażby MR Racing. Niemiecka firma proponuje trzy warianty modyfikacji silnika:

  • Stage 1: 410 KM i 580 Nm – zmiany obejmują modyfikacje elektroniki. Przyrost 43 KM i 115 KM.
  • Stage 2: 440 KM i 630 Nm – modyfikacja układu dolotowego i wydechowego ze sportowymi katalizatorami oraz dostrojenie elektroniki sterującej. Przyrost 73 KM i 165 Nm.
  • Stage 2: 510 KM i 700 Nm – przelotowy układ wydechowy, zmodyfikowany układ dolotowy, zmiana układu doładowania, większy intercooler, wydajniejsza pompa paliwa i dostrojenie elektroniki sterującej. Przyrost 143 KM i 235 Nm.
Obraz

Nie wiadomo niczego o osiągach, jakie może mieć tak mocny samochód – niezależnie od poziomu modyfikacji – ale tuner informuje, że nie ma problemu ze spełnieniem życzenia klienta chcącego ponad 600 KM mocy. Warto jednak wspomnieć o projekcie MTM, które po uzyskaniu mocy 502 KM deklarowało 3,6 s do 100 km/h i 13,6 s do 200 km/h.

W prezentowanym na zdjęciach egzemplarzu, firma MR Racing proponuje malowanie przypominające barwy Martini Racing znane nie tylko z bolidów F1 Williamsa, ale również specjalnych wersji Porsche 911. Jest też czerwony zestaw dodatków, w tym obręcze kół ATS GTR o średnicy 19 cali i szerokości 9 cali z oponami Pirelli 235/35 R19.

Zawieszenie zostało wyposażone w kompletny zestaw regulowany KW DDC. Kolumny dają możliwość zdalnej regulacji wysokości i siły tłumienia amortyzatorów, a korekt można dokonywać poprzez aplikację w smartfonie. Kierowca może wybrać jeden z trzech poziomów tłumienia: Komfort, Sport i Sport +.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (1)