Audi R8 z napędem na jedną oś. Jest odrobinę wolniejsze, ale potrafi driftować
Ludzie z Audi udowadniają, że myślą nieszablonowo. Amputowali system quattro z modelu R8. Zaplanowano wypuszczenie na rynek 999 sztuk R8 RWS. Czy klienci rzeczywiście chcą, żeby silnik V10 napędzał tylko jedną oś?
12.09.2017 | aktual.: 01.10.2022 19:45
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Argumentem przemawiającym za tym, żeby zamówić R8 RWS, jest fakt, że pozbawienie go napędu quattro sprawiło, że auto jest o 50 kg lżejsze. Z informacji podanych przez producenta wynika, że łącznie powstanie 999 sztuk R8 RWS w wersji Coupe i Spyder (kabrioletów).
Silnik to V10 o pojemności 5,2 litra, które generuje 540 KM i 540 Nm momentu obrotowego. Z zewnątrz auto wyróżnia się tylnym spojlerem z wersji R8 V10 quattro Plus.
Osiągi nadal robią ogromne wrażenie. Auto z zamkniętym nadwoziem coupe do pierwszej setki przyspiesza w 3,7 s. O 0,2 s wolniej niż wersja z napędem na wszystkie koła. To wydaje się niewielka różnica, ale w tym przypadku ma znaczenie. Spyder również jest wolniejszy o 0,2 s od quattro (jego wynik to 3,8 s.). Prędkości maksymalne dla Coupe to 320 km/h, a Spydera 318 km/h.
Co ciekawe, modyfikacje auta nie polegały tylko na wymontowaniu quattro i zostawieniu napędu na tył. Zaingerowano też w zawieszenie i elektronikę. Zadbano o frajdę z jazdy i dołożono specjalny tryb jazdy, który ułatwia driftowanie.
Auto zostało już wycenione. Wersja coupe kosztuje 140 tys. euro, czyli 595 tys. zł. Wersja Spyder jest droższa o 13 tys, euro (650 250 tys zł).