Audi e‑Tron - pełna gama modelowa do 2020 roku
Już od dawna mówi się, że elektryczne samochody wejdą do codziennego użytkowania. Mimo że gniazdkowozy stoją dziś w salonach obok aut o napędzie spalinowym, obecne technologie oraz infrastruktura nadal nie przekonują do ich kupna. Mimo to Audi ma bardzo ambitne plany związane z rozwojem gamy e-Tron.
24.09.2012 | aktual.: 12.10.2022 17:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Już od dawna mówi się, że elektryczne samochody wejdą do codziennego użytkowania. Mimo że gniazdkowozy stoją dziś w salonach obok aut o napędzie spalinowym, obecne technologie oraz infrastruktura nadal nie przekonują do ich kupna. Mimo to Audi ma bardzo ambitne plany związane z rozwojem gamy e-Tron.
Aż strach pomyśleć, jak ogromną kwotę koncern Volkswagena inwestuje rokrocznie w rozwój Audi. Jeszcze dekadę temu producent z Ingolstadt miał w swojej ofercie kilka modeli samochodów, a dzisiaj gama modelowa rozrosła się o takie pozycje jak A1, A5, A7, całą serię Q, R, Allroady, Sportbacki, więcej S-ów, RS-ów, trudno to wszystko zliczyć.
Wydawać by się mogło, że to już koniec, jednak producent z Ingolstadt rozwija obecnie serię SUV-ów do tego stopnia, że wkrótce niemal całkowicie nałoży się ona z autami osobowymi. Mało tego, Audi ogłosiło, że do 2020 roku wszystkie modele w ofercie będą miały swoje odpowiedniki z napędem elektrycznym.
Do tego czasu sporo się zmieni na parkingu przed siedzibą firmy, jednak łatwo się domyślić, że oznacza to, iż łącznie będzie nawet ponad 10 e-Tronów. Audi twierdzi, że jeśli uda się osiągnąć ten cel, to rocznie sprzedawane będzie 100 000 aut o napędzie elektrycznym.
Gamę elektryków otworzy R8 e-Tron napędzane dwoma silnikami elektrycznymi produkującymi ponad 300 KM i 820 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu auto na przyspieszać od 0 do 100 km/h w 4,6 s oraz osiągać prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 200 km/h. Podobno maksymalny zasięg ma wynosić 215 km.
Źródło: WCF