Aston Martin zapowiada obchody 100‑lecia istnienia [wideo]
Aston Martin to marka utworzona w 1913 roku przez Lionela Martina i Roberta Bamforda. Na 100-lecie jej istnienia zaplanowano wiele wydarzeń rozłożonych w czasie na spory kawałek 2013 roku.
07.01.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:08
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Aston Martin to marka utworzona w 1913 roku przez Lionela Martina i Roberta Bamforda. Na 100-lecie jej istnienia zaplanowano wiele wydarzeń rozłożonych w czasie na spory kawałek 2013 roku.
Obchody rozpoczną się dokładnie 100 lat po utworzeniu marki. 15 stycznia 2013 roku w siedzibie Astona Martina w Chelsea Henniker Mews w Londynie odsłonięta zostanie tablica upamiętniająca wiek istnienia brytyjskiej marki. Przed budynkiem stać będą najnowszy Aston Martin Vanquish oraz najstarszy zachowany egzemplarz auta tej marki - prototypowy model A3. Samochód ten jest czwartym z pierwszych pięciu prototypów zbudowanych przez Martina i Bamforda.
Wieczorem tego samego dnia w centrum Londynu wspomniane wyżej auta staną obok aktora Johna Standinga, który wcieli się w rolę Lionela Martina. Opowie on o historii powstania marki oraz pracach nad pierwszym samochodem.
Kolejne wydarzenia związane ze 100-leciem Astona Martina odbędą się 15-21 lipca 2013 roku. Ten czas ma obfitować w atrakcje przygotowane w siedzibie marki w Gaydon, włączając w to urodzinową imprezę, na którą zaproszono 1000 gości. Poza tym Aston Martin Heritage Trust i Aston Martin Owners Club zorganizują spotkanie niemal 1000 aut brytyjskiej marki w jednym miejscu. Będzie to największe tego typu wydarzenie w historii Astona Martina.
Odbywać się będą również specjalne przejazdy aut z charakterystycznym logo. Zorganizowana zostanie wyprawa szlakiem Jamesa Bonda. Korowód aut odwiedzi Anglię, Walię, Szkocję oraz sześć innych europejskich państw. W USA Astony Martiny zawitają do Kalifornii, pojawią się też na Pebble Beach Concours d'Elegance.
Aston Martin ujawnił również modyfikację swojego logo. Symbolizuje ona 100-lecie założenia marki. Istotę jubileuszowego logo wyjaśnia na poniższym wideo CEO Astona Martina - Dr Ulrich Bez.
Źródło: Aston Martin