Aston Martin CC100 - niespodzianka na 100‑lecie marki [wideo]
Marka Aston Martin obchodzi w tym roku swoje 100. urodziny. Z tej też okazji brytyjski producent zaprezentował koncept o nazwie CC100 będący hołdem dla model DBR1, który w 1959 roku zajął pierwsze miejsce w słynnym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
19.05.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Marka Aston Martin obchodzi w tym roku swoje 100. urodziny. Z tej też okazji brytyjski producent zaprezentował koncept o nazwie CC100 będący hołdem dla model DBR1, który w 1959 roku zajął pierwsze miejsce w słynnym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Na początek trochę historii. W 1959 roku samochody marki Aston Martin zajęły dwa pierwsze miejsca w wyścigu Le Mans. Były to oczywiście modele DBR1. Za kierownicą zwycięskiego samochodu zasiadali Carroll Shelby i Roy Salvadori, a drugi na mecie Aston Martin prowadzony był przez Maurice'a Trintignant i Paula Frére. Co ciekawe, zdobywcy trzeciego miejsca w Ferrari 250 GT LWB Coupe byli aż 25 okrążeń za duetem Aston Martinów DBR1.
Nic więc dziwnego, że to spektakularne zwycięstwo Aston Martin postanowił uczcić w specjalny sposób z okazji 100-lecia istnienia marki. Tak właśnie narodził się koncept CC100, który jest nowoczesną interpretacją klasycznej wyścigówki sprzed lat - modelu DBR1. Koncept stworzono w siedzibie Astona Martina w Gaydon, a prace trwały 6 miesięcy.
Pod względem stylistycznym mamy do czynienia z klasyczną sylwetką samochodu wyścigowego pozbawionego przedniej szyby, któremu najbliżej do określenia speedster. Styliści zadbali również o charakterystyczne dla dzisiejszych Aston Martinów detale takie jak atrapa chłodnicy, maska i reflektory. Dzięki temu bez problemu poznamy, że to właśnie pojazd marki Aston Martin.
Nadwozie konceptu CC100 wykonano głównie z włókna węglowego, dzięki czemu masa pojazdu nie przekracza 1200 kg. Źródłem napędu jest 6,0-litrowy silnik w układzie V12, jednak jego dokładna specyfikacja nie została jeszcze podana do wiadomości. Wiemy natomiast, że koncept CC100 przyspiesza do pierwszych 100 km/h w nieco ponad 4 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 290 km/h.
Źródło: WCF