Amerykanie kręcą w klasie E – Hennessey E 63 AMG HPE700 (2012)
Czołowy tuner amerykańskich samochodów – Hennessey Performance – nie stroni też od modyfikowania aut europejskich, szczególnie tych, które są popularne w USA. Takim wozem jest Mercedes E – tutaj w wersji E 63 AMG z ponad 700-konną jednostką napędową.
12.08.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:47
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nie tak dawno Mercedes-Benz dokonał najważniejszej zmiany w swoim modelu klasy E – w odmianie E 63 AMG niemiecka firma wstawiła zupełnie nowy silnik. Ten nowy agregat, w przeciwieństwie do poprzednika, nie jest wolnossący, a doładowany. I to dwiema turbosprężarkami. Nowa V-ósemka jest też mniejsza od starej, bo ma 5,5 l objętości skokowej zamiast 6,2 l.
Mocy jednak nie ubyło – w wersji fabrycznej motor generuje 525 KM mocy przy 5250 obr./min oraz 700 Nm przy 1700-5000 obr./min. Mercedes konsekwentnie stawia na tradycyjną automatyczną skrzynię biegów i tutaj zastosował takie urządzenie o siedmiu przełożeniach. Napęd przekazywany jest na tylne koła.
Jeśli chodzi o zmiany mechaniczne, to Hennessey ogranicza się tylko do tuningu wokół jednostki napędowej Mercedesa, najwyraźniej uznając pozostałe mechanizmy tego luksusowego i szybkiego już seryjnie sedana za wystarczająco dobre.
Modyfikacje polegają na zmianie centralnie jednostki sterującej, dzięki czemu możliwe jest podniesienie ciśnienia doładowania turbosprężarek, a także ulepszeniu układu dolotu powietrza. Przekłada się to na podniesienie mocy do 710 KM przy 5200 obr./min, jak również momentu obrotowego – do imponujących 1087 Nm przy 3800 obr./min.
Hennessey nie pokusił się o podanie informacji na temat osiągów drogowych podkręconego E 63 AMG, ale z bez problemu wóz ten przekracza na pewno 300 km/h, bo przecież taką prędkość rozwija fabryczny Mercedes z pakietem Performance.
Wizualnie auto po tuningu od oryginału odbiega tylko nieznacznie, bo otrzymało kompozytowe listwy pod przedni zderzak oraz na bagażnik, a także nowe koła.
Amerykański tuner daje gwarancję na 3 lata lub 36 000 mil (58 000 km).
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, M 157
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 710 KM przy 5200 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 130,01 KM/l (seryjny – 96,13 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 1087 Nm przy 3800 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift 7G-Tronic
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1840 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,59 kg/KM (seryjny – 3,51 kg/KM)
- Długość: 4883 mm
- Szerokość: 1872 mm
- Wysokość: 1440 mm
- Rozstaw osi: 2874 mm
Źródło: WCF