Alpine wdraża plan Rewolucji. Siedem nowych modeli do 2030 roku
Alpine podsumowało ostatnie lata zmian, a także zapowiedziało kolejne działania będące częścią planu Rewolucja. Marka nie tylko planuje znacznie zwiększyć swoją sprzedaż i przychody, ale również wypuścić wiele nowych modeli.
27.06.2023 | aktual.: 27.06.2023 21:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Gdy Alpine zostało wskrzeszone w 2017 roku, trudno było dokładnie przewidywać, jaki kierunek obierze francuska marka. Teraz jesteśmy mądrzejsi o siedem lat obserwacji, a przyszłość Alpine maluje się raczej w jasnych kolorach. Model A110 – nadal jedyny w gamie – wciąż sprzedaje się bardzo dobrze, a na horyzoncie majaczą już nowe modele, które trafią na rynek w bliższej lub dalszej przyszłości.
Prowadzona dotychczas "Renaulucja" (Renaulution) przechodzi teraz w pełnoprawny plan o prostej nazwie: Rewolucja. Na pierwszy ogień Alpine postanowiło podsumować ostatnie lata i nakreślić perspektywę na dalsze działania. Przede wszystkim wrażenie może robić wzrost w liczbie sprzedawanych egzemplarzy rok do roku:
- 2020: 1500 samochodów
- 2021: 2700 samochodów
- 2022: 3500 samochodów
- 2023: ok. 4200 samochodów (szacunki na podstawie pierwszych miesięcy)
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Punktem przełomu ma być przede wszystkim rok 2026, w którym to Alpine zostanie marką produkującą wyłącznie samochody elektryczne. W tym miejscu marka planuje osiągnąć pułap przychodów na poziomie 2 miliardów euro. Do 2030 roku stopa wzrostu ma zaś znaleźć się na poziomie 40 proc., a przychody mają wynieść 8 miliardów euro, z czego sam rynek chiński miałby przynosić 1 miliard euro.
Poza produkcją samochodów bezemisyjnych od 2026 roku Alpine chce osiągnąć neutralność węglową już w 2030 roku.
Jeżeli zaś chodzi o same modele, w planach jest stworzenie gamy siedmiu samochodów. Wiemy już o tym, że w tej grupie będzie hatchback na bazie A290_β, crossover, roadster, a także nowoczesne wcielenie A310, czyli sportowego kompakta produkowanego w latach 1971-1984. Oczywiście wszystkie auta mają być wyczynowymi elektrykami, nastawionymi na sportowe doznania i wyzwania.