Alpha-N Golf R (2013)

Specjalizujące się w tuningu aut BMW Alpha-N Performance postanowiło spróbować sił w modyfikowaniu dużo pospolitszego samochodu – Volkswagena Golfa w wersji R. Jak poszło?

Alpha-N Golf R (2013)
Olgierd Lachowski

24.10.2013 | aktual.: 13.10.2022 14:08

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jeśli ktoś miał nadzieję, że Alpha-N jednemu z najpopularniejszych samochodów na świecie zafundowała zmiany takie jak na przykład Wimmer czy HGP, to mocno się rozczaruje. Nie ma aż takich fajerwerków jak w przypadku tuningu przeprowadzonego przez wymienione wyżej firmy. Ale źle też nie jest.

Dwulitrowy rzędowy silnik z turbodoładowaniem w podstawowej wersji charakteryzuje się mocą 270 KM przy 6000 obr./min. To aż za dużo, żeby podróżować sprawnie w mieście i na autostradzie, a do tego wystarczająco dużo, żeby móc poszaleć na torze wyścigowym.

Obraz

Seryjny kompakt potrzebuje tylko 5,50 s na osiągnięcie 100 km/h i rozpędza się do 250 km/h. Dobry czas sprintu do setki to zasługa nie tylko jednostki napędowej, ale również układu napędowego. Po pierwsze Golf R ma napęd na obie osie, a po drugie jest wyposażony w 6-biegową zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynię biegów.

Egzemplarz stuningowany przez Alpha-N Performance prawdopodobnie ma lepsze parametry drogowe, ale nie wiadomo dokładnie jakie, ponieważ Niemcy nie dokonali pomiarów swojego wozu. Z kolei wyższe osiągi biorą się z większej mocy silnika.

Obraz

Wykorzystanie nowego ECU, sportowego filtra powietrza, a także układu wydechowego z tłumikami i „katalizatorami” o ograniczonych oporach wewnętrznych poskutkowało wzrostem mocy o 60 KM. Tuner nie podaje wartości maksymalnego momentu obrotowego. Ten w samochodzie fabrycznym wynosił 350 Nm.

Wyższy poziom resorowania zapewnia zawieszenie o nazwie Road & Track opracowane przez renomowaną firmę Öhlins.

Obraz

Nawet jeżeli Golf R z wyglądu nie robi wrażenia, to na pewno oko przyciągają nowe, piękne felgi OZ Racing. To 20-calowe obręcze Ultraleggera HLT o bardzo lekkim, wręcz wyścigowym designie, które ubrano w opony o rozmiarach 235/30 R 20 na każdym kole.

Konkurencja

[Sport-Wheels Golf R 330 KM]

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 330 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 166,33 KM/l (seryjny – 136,09 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 310 mm
  • Koła przednie: 20” OZ Ultraleggera HLT
  • Koła tylne: 20” OZ Ultraleggera HLT
  • Opony przednie: 235/30 R 20
  • Opony tylne: 235/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1541 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,67 kg/KM (seryjny – 5,71 kg/KM)
  • Długość: 4199 mm
  • Szerokość: 1779 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]

Źródło: Alpha-N

Komentarze (0)