90% sprzedawanych w Europie Hyundaiów będzie pochodzić stąd
Hyundai chce, aby 90% sprzedawanych w Europie aut pochodziło z fabryk na Starym Kontynencie. Obecnie zakłady w Czechach i Turcji wytwarzają 70% samochodów tej marki zasilających tutejszy rynek. Jak Koreańczycy zamierzają to osiągnąć?
09.06.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:28
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Już we wrześniu tego roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie Hyundai zaprezentuje nową odsłonę modelu i10, który ma przyczynić się do zwiększenia produkcji aut tej marki w Europie. Jego pierwsza generacja jak na razie wytwarzana jest w Indiach, ale kolejna będzie składana już w Turcji.
Jak wygląda sytuacja z innymi modelami marki? Większość z nich produkowana jest w czeskiej fabryce w Noszowicach. Europejski szef operacyjny Hyundaia Allan Rushforth jest dumny, że zakład pomimo niepewnej sytuacji na rynku cały czas działa na pełnych obrotach produkując około 300 000 aut rocznie. Obecnie powstają tam już i30, ix20 oraz ix35. Pewnie zastanawiacie się dlaczego koncern nie planuje, aby wszystkie oferowane w Europie Hyundaie były tutaj wytwarzane.
Niestety dość poważnym problemem do rozwiązania jest rynek brytyjski, dla którego auta z kierownicą po prawej stronie produkowane są w Indiach. Przeniesienie linii montażowych do Czech wiązałoby się z ogromnymi kosztami i niestety nie jest to opłacalne.
Źródło: Carscoops