850‑konna Dacia Duster na Pikes Peak?

W listopadzie roku 2009 Dacia po raz pierwszy zaprezentowała Dacię Duster Ice przeznaczoną do francuskiej serii wyścigów na śniegu i lodzie - Trophee Andros. W pierwszym sezonie startów 2009/2010 dzielna Dacia z czterokrotnym mistrzem F1 - Alainem Prostem - za kierownicą wywalczyła drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. W Internecie pojawiły się jednak informacje o kolejnej sportowej wersji modelu Duster, która miałaby zaatakować słynny amerykański szczyt Pikes Peak.

Dacia Duster Ice
Dacia Duster Ice
Arkadiusz Gabrysiak

31.01.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:14

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W listopadzie roku 2009 Dacia po raz pierwszy zaprezentowała Dacię Duster Ice przeznaczoną do francuskiej serii wyścigów na śniegu i lodzie - Trophee Andros. W pierwszym sezonie startów 2009/2010 dzielna Dacia z czterokrotnym mistrzem F1 - Alainem Prostem - za kierownicą wywalczyła drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. W Internecie pojawiły się jednak informacje o kolejnej sportowej wersji modelu Duster, która miałaby zaatakować słynny amerykański szczyt Pikes Peak.

Pierwsze spekulacje mówią o mocno zmodyfikowanej wersji przystosowanej specjalnie na to wyjątkowe wydarzenie jakim niewątpliwie jest podjazd na szczyt Pikes Peak. Liczy on prawie 20 kilometrów i 156 zakrętów, a różnica poziomów startu i mety wynosi ponad 1400 metrów.

Na ten nietypowy wyścig z czasem trzeba mieć odpowiedni samochód. Dacia planuje wyposażyć zmodyfikowanego na tę okoliczność Dustera w silnik z Nissana GT-R! Jednak motor ten ma być wzmocniony do około 850 KM! Cała ta moc będzie natomiast zamknięta w pojeździe, który ważyć ma około 900 kilogramów. Za kierownicą tego rumuńskiego potwora z francusko-japońską technologią ma zasiąść inny uczestnik serii Trphee Andros - Jean-Philippe Dayraut.

Jak na razie informacje te nie zostały jeszcze oficjalnie potwierdzone, ale ja z chęcią zobaczyłbym takiego Dustera w podjeździe na Pikes Peak.

Źródło: Auto Evolution

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)