620 włoskich rumaków z Niemiec – Wheelsandmore 458 Italian Stallion Edition (2011)

Trzecim z ostatnio przerabianych przez Wheelsandmore wozów jest Ferrari 458 Italia. Niemcy nie tylko zmienili w tym wozie koła, ale też dołożyli mu 50 KM mocy, dzięki którym bolid może postraszyć auto Noviteca.

620 włoskich rumaków z Niemiec – Wheelsandmore 458 Italian Stallion Edition (2011)
Olgierd Lachowski

15.07.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:01

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Obraz

Italię napędza centralnie umieszczony wysokoobrotowy „kocioł” o ośmiu cylindrach umieszczonych w układzie widlastym. Wolnossący silnik auta z rumakiem w logo rozwija moc 570 KM przy 9000 obr./min oraz moment obrotowy 540 przy 6000 obr./min. Wszystkie konie i niutonometry przenoszone są na tylne koła za pomocą dwusprzęgłowej, zautomatyzowanej skrzyni biegów o 7 przełożeniach.

Tuner zastosował pakiet modyfikacji o nazwie Stage II. W jego ramach zmieniany jest układ wydechowy na jeszcze bardziej sportowy niż ten oryginalny oraz przestrajany program zarządzający silnikiem.

Za 13 024 euro (bez podatków) klient otrzymuje dodatkowe 51 KM mocy i sporo, bo 76 Nm momentu obrotowego. Dzięki nim prędkość samochodu wynosi więcej niż 330 km/h.

Ale to nie wszystkie zmiany. W ramach pakietu Italian Stallion firma tuningowa zmieniła co nieco w zawieszeniu i zamontowała nowe koła.

Jeżeli chodzi o zawieszenie, to mechanicy w miejscu seryjnych sprężyn założyli sztywniejsze i krótsze o 40 mm. Natomiast w kwestii kół tuner zdecydował się na swój tradycyjny wzór, czyli 6Sporz[sup]2[/sup]. Felgi mają rozmiar 9,0 x 21” (przód) i 12,5 x 21” (tył). Uzbrojono je w opony 245/30 R 21 z przodu i 325/25 R 21 marki Hankook.

Pod spojlerem doklejono małą listwę, a na pokrywie silnika przytwierdzono wielki spojler. Niestety nie jest on dostępny jako osobny element, a tylko razem z samochodem, który trzeba kupić u tunera. Trochę dziwna to polityka…

Obraz

Gotowy, pomalowany w dwóch kolorach bolid otrzymał przydomek „Italian Stallion”. Cena kompletnego tuningu jest nieznana, na pewno jednak całość jest dość droga, bo przecież trzeba kupić od Wheelsandmore gotowy samochód.

Dane techniczne


  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4499 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 621 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 138,03 KM/l (seryjny – 126,70 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 616 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 398 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 21”
  • Koła tylne: 12,5 x 21”
  • Opony przednie: 245/30 R 21
  • Opony tylne: 325/25 R 21

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1540 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,48 kg/KM (seryjny – 2,70 kg/KM)
  • Długość: 4527 mm
  • Szerokość: 1937 mm
  • Wysokość: 1173 mm (- 40 mm)
  • Rozstaw osi: 2650 mm

Osiągi:


  • Prędkość maksymalna: Ponad 330 km/hblock position=\inside7626/block

Źródło: Wheelsandmore

Komentarze (0)