2014 Renault Clio Crossover - bez napędu na cztery koła?
Rynek crossoverów i aut typu cross-country rozwija się w podobnym tempie co rynek SUV-ów. Renault także chce w nim uczestniczyć, a francuski producent może pochwalić się sporą wiedzą na temat funkcjonalnego gospodarowania przestrzenią.
12.09.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rynek crossoverów i aut typu cross-country rozwija się w podobnym tempie co rynek SUV-ów. Renault także chce w nim uczestniczyć, a francuski producent może pochwalić się sporą wiedzą na temat funkcjonalnego gospodarowania przestrzenią.
Patrząc na obecną ofertę Renault, da się łatwo zauważyć, że Francuzi nie mają żadnego auta, które można by określić mianem crossovera. Można powiedzieć, że był nim model Scenic, początkowo sprzedawany jako Megane Scenic, jednak dzięki sporej popularności bardzo szybko wywalczył niepodległość.
Renault doskonale wie, jak rozsądnie gospodarować przestrzenią, i może właśnie dlatego postanowiono, że nowe Clio będzie dostępne także jako crossover, z bardziej napompowanym nadwoziem. Projekt nosi kryptonim J87 i w zakresie stylistyki będzie bardzo blisko spokrewniony z Clio hatchback.
Tego samego można się spodziewać we wnętrzu, tyle że auto będzie większe, a więc będzie tam więcej miejsca. Pod maską mają pojawić się trzy- oraz czterocylindrowe silniki z rodziny TCe o mocach 90 i 120 KM, a także 90-konny diesel dCi o pojemności 1,5 l.
Prawdopodobnie auto nie będzie wyposażone w napęd na cztery koła, który nie pojawi się nawet na liście wyposażenia dodatkowego. Trudno więc jednoznacznie określić, w jakich konkurentów celuje Renault. Nie wiadomo jeszcze, na jakiej półce cenowej ma plasować się Clio crossover. Być może więcej szczegółów poznamy na targach w Genewie, w marcu przyszłego roku.
Źródło: WCF