2013 Kia Picanto LPG także w Polsce
W ciągu ostatnich kilku lat Kia jest zdecydowanie jednym z najbardziej aktywnych producentów na rynku. Tym razem, na wrześniowe targi motoryzacyjne we Frankfurcie, koreańska marka przygotowuje m.in. model Picanto w wersji z fabryczną instalacją LPG.
18.08.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:37
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W ciągu ostatnich kilku lat Kia jest zdecydowanie jednym z najbardziej aktywnych producentów na rynku. Tym razem, na wrześniowe targi motoryzacyjne we Frankfurcie, koreańska marka przygotowuje m.in. model Picanto w wersji z fabryczną instalacją LPG.
W tym świecie wszyscy producenci lubią używać mądrze brzmiącego określenia bi-fuel. W praktyce chodzi o to, że auto jest w stanie poruszać się wykorzystując do tego dwa niezależne paliwa. Patrząc na popularność instalacji LPG w naszym kraju można powiedzieć, że 40% aut jeżdżących po polskich drogach też jest "bi-fuel".
Kia także używa tego określenia w kontekście do modelu Picanto z fabryczną instalacją gazową. Koreański producent zaprezentuje taką wersję swojego najmniejszego auta na tegorocznym Frankfurt Motor Show we wrześniu.
Pod maską autka pracuje trzycylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1,0 l produkująca 69 KM i 90 Nm momentu obrotowego. Według Kii z instalacją LPG auto spala średnio 5,8 l gazu na 100 km. Co więcej, wykorzystując system Start&Stop Picanto potrzebuje 5,6 l LPG. W praktyce biorąc pod uwagę, że w zależności od województwa oraz dnia tygodnia, ze względu na weekendowe promocje, Kią Picanto LPG dałoby się spokojnie pokonać 100 km za kwotę poniżej 13 zł.
Kia Picanto LPG dysponuje bakiem o pojemności 35 litrów, do którego zatankować można benzynę. Do tego dochodzi jeszcze butla z gazem ukryta pod podłogą bagażnika w miejscu koła zapasowego. Pomieści ona 27 litrów LPG. Bardzo ciekawie Kia oraz nasi zachodni koledzy dziennikarze podchodzą do tematu samej obsługi instalacji gazowej ze względu na fakt, że za naszą zachodnią granicą nie jeździ tyle aut na to paliwo co w Polsce.
W informacji dotyczącej modelu można przeczytać, że "na desce rozdzielczej znajduje się specjalny przycisk, którym można przełączać silnik z pracy na benzynie oraz instalacji LPG". Co ciekawe, od dawna na liście oficjalnych rynków, na których pojawić ma się dane auto znajduje się także Polska. Kia Picanto z instalacją LPG będzie dostępna jeszcze w tym roku w Grecji, Niemczech, Polsce, Portugalii, Holandii oraz we Włoszech.
Obecnie za najtańszą Kię Picanto z silnikiem benzynowym 1,0 o mocy 69 KM z trzydrzwiowym nadwoziem trzeba zapłacić w naszym kraju 30 990 zł. Ciekawe na ile Koreańczycy wycenią instalację LPG. Chevrolet swego czasu oferował ją do auta za cenę 1 zł. Jak więc widać nawet w czasach, kiedy paliwo jest tak okropnie drogie można znaleźć sposób na ekstremalnie tanie pokonanie 100 km.
Źródło: WCF